Nekromanti Sökes: Eon-konverterare

Krille

Super Moderator
Tjo!

I samband med att Skymningshem gick från ny värld till Eon till ny värld generellt så har arbetet med att modifiera Eons regler så att de passar till Skymningshem kommit på efterkälken. Eftersom jag inte tror att jag kommer få mer tid i framtiden så söker jag en eller flera personer som har lust att färdigställa jobbet (under mitt överinseende, förstås).

Vad som behövs göras är egentligen att stridskonsterna ska tittas över. Speciellt graderingsprov till stridskonster måste göras.Där har jag gjort gott och väl hälften, men inspirationen och tiden har torkat ur. Nya stridskonster behövs också som passar in i miljön, och det innebär bra mycket mer pyjamaskonster än i Eon.

Någon som har lust att hjälpa till?

Master Pelle

Warrior
Jag kan ochså hjälpa till. Jag kan nog komma på lämpliga stridskonster som passa in världen men gradering prover verkar vara klurig men jag kan nog försöka komma på.

Magnus L

Hero
Ursäkta mig om jag är efterbliven men vad är Skymningshem för nått? Har det med Eon att göra? *nyfiken*

Mouja

Hero
Det är en paralell värld till EON skulle man kunna säga... ett 'nytt' Mundana som enligt mig inte är lika bra.... jag menar.. vattendrakarna gjorde Ob326t6 (?) i skada och det fanns bara 3 stycken raser då jag läste den sist

Sereg_UBBT

Swashbuckler
" ett 'nytt' Mundana som enligt mig inte är lika bra.... jag menar.. vattendrakarna gjorde Ob326t6 (?) i skada och det fanns bara 3 stycken raser då jag läste den sist "

ja, det är ju ett klart och tydligt tecken på att en fantasyvärld inte är bra

:gremtongue:

Kimon

Swordsman
ja, det är ju ett klart och tydligt tecken på att en fantasyvärld inte är bra

Jaeaee... Ob33t6 hade nog inte skadat för att få det lite mer verklighetstroget... :gremsmirk:

Krille

Super Moderator
"Jaeaee... Ob33t6 hade nog inte skadat för att få det lite mer verklighetstroget..."

Skymningshems drakar är inte små. Tag en jumbojet och multiplicera med fem eller tio så har du storleken ungefär rätt. Eller ännu bättre: World Trade Center. Där har du den ungefärliga storleken på en drake i Skymningshem. Hur mycket skada får man av en sån?

Ytterligare en poäng: skadevärdena för drakarna i Skymningshem är faktiskt framräknade med reglerna i Monster&Varelser, givet deras attribut (som i sin tur räknas fram från storleken).

Dessutom, hur mäter man "orealistiskt" när trehundrameter kött lägger sig på en?

Krille

Super Moderator
Specifika uppgifter

Följande uppgifter i regelkonverteringen är intressanta:

* Avsluta graderingsproven.
* Skriv stridskonster.
* Bygg om VINIT- och handlingssystemet så att taktikvalskorten kan användas istället.

Krille

Super Moderator
"Ursäkta mig om jag är efterbliven men vad är Skymningshem för nått? Har det med Eon att göra? *nyfiken*"

Skymningshem började som en alternativ värld till Eon, men är numera en egen värld som kan spelas med flera olika regelsystem (för närvarande ett eget samt Eon, men en person har lovat att göra en variant för Fuzion också).

Läs mer.

Kimon

Swordsman
Skymningshems drakar är inte små. Tag en jumbojet och multiplicera med fem eller tio så har du storleken ungefär rätt. Eller ännu bättre: World Trade Center. Där har du den ungefärliga storleken på en drake i Skymningshem. Hur mycket skada får man av en sån?

Ytterligare en poäng: skadevärdena för drakarna i Skymningshem är faktiskt framräknade med reglerna i Monster&Varelser, givet deras attribut (som i sin tur räknas fram från storleken).

Dessutom, hur mäter man "orealistiskt" när trehundrameter kött lägger sig på en?

I was JOKIN' :gremtongue:
Ob32T6 räcker bra.... Tillräckligt myche tärning för att extrapolera till 120.