Nekromanti Sökes: Intervjuoffer (skoluppgift)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag söker:
Jag behöver intervjuoffer, som just nu bor i eller överväger att framöver skaffa hyresrätt. Uppgiften anger att jag ska intervjua "minst tre" personer.

Metod:
Intervjuerna tänkte jag genomföra via lämpligt medium, dock ej telefon. Jag tänker mig MSN, ICQ, IRC eller något annat realtidsmedium (Google Wave?). I värsta fall funkar mail eller PM på wrnu också.

Syfte:
I min webbdesignkurs som jag går via Linnéuniversitetet i Växjö ska jag konstruera en prototyp till en hemsida åt ett bostadsbolag. För VG behöver jag genomföra intervjuer med personer i tilltänkt målgrupp, för att kunna konstruera personas och i längden en kravspec som grundar sig i förväntningar och önsningar hos faktiska användare.

Uppgiften ska vara helt färdig nästa vecka, så jag behöver genomföra intervjuerna innan... tja, måndag? Observera dock att vi kan ta det via PM eller mail om man har svårt att hitta en tid eller annat lämpligt medium.

Svara här eller skicka ett PM om du vill låna ut några minuter av din tid till mig.

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
Jag behöver intervjuoffer, som just nu bor i eller överväger att framöver skaffa hyresrätt.quote]

Räknas studentlägenhet? Om inte, hur lång tid är "framöver? 1 år, två år, tre år?

Räknas som inneboende i studentlägenhet (eftersom jag inte är student så får jag inte stå på kontraktet, och eftersom vi får bostadsbidrag så räknas jag som inneboende enligt försäkringskassan), och vi ska väl flytta nästa år, när sambon slutför utbildningen.

Vimes

Sillkung
Jag bor i bostadsrätt och har inga tankar på att flytta till hyres. Men om det kniper kan jag tänka mig att ljuga ihop något.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Fantastiskt! Massor av svar.

Jag ska sammanställa en intervjumall utifrån min kurslitt under idag och imorgon, så återkommer jag till några av er som anmält er frivilliga. Egentligen behöver jag bara tre, men vafan =)