Nekromanti Sökes: Relationskarteprogram med specefika funktioner

Lukas

Mannen i Gult
När jag planerar rollspel är en viktig del av planeringen en massivrelationkarta över alla npcer, och det finns två funktioner jag saknat i alla program jag använt för sådana kartor, så Hjärntrusten som kallas WRNU har ni några förslag på program som gör någon eller bråda av följande saker.

1. Jag vill att när man trycker på en bubla i relationskartan så skall det snabbt och smidigt öppnas upp ett textdokument där man kan ha skrivit ner allt om npcs. Så man slipper ha två olika program där ena är för att skriva och det andra är för kartan. Helst skulle texten dyka upp på halva skärmen eller i en flik så man var kvar på kartan också men det är inte nödvändigt.

2. En autosorteringsfunktion på kartan. För jag brukar nu för hand och flytta om alla 100npcer så att deras relationer inte skall korsa varandra mer än nödvändigt. Och det är tidskrävande och ganska tråkigt. Så om det fanns en funktion som gjorde det här så hade det varit väldigt skönt.

Feuflux

omjonasson.se
Mitt mindmapprogram - http://omjonasson.se/rollspel/nodes/ - ger dig möjligheten att skriva om varje nod, men det är bara en liten ruta till höger...

En sorteringsfunktion vet jag inte hur jag skulle börja med för att åstadkomma (en utmaning av rang alltså), men nu har jag gjort lite skamlös reklam för mig i alla fall. :)

Herr Grönstedt

Swordsman

RasmusL

Champion
Något processkartläggningsverktyg typ 2C8, Barium eller liknande kanske? Fyller dina krav bra men kanske är overkill?