Nekromanti Sökes: Rollformulär

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,071
Location
The Culture
Har just fått för mig att spelleda Svavelvinterserien från början till slut med Drakar och Demoner Expert-reglerna. Tyvärr är rollformulären slut sedan länge. Jag undrar därför om det finns något ställe på nätet där jag kan hitta ett hemmagjort rollformulär. All information som behövs är Grundegenskaper, Personliga data, Färdigheter, Vapen, Besvärjelser, Träffområden och Utrustning. Dvs ungefär samma saker som fanns på det ursprungliga rollformuläret.
Och ja, jag vet att jag både skulle kunna söka själv och göra ett själv, men jag tänkte att det här skulle gå fortare.

/tobias
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Jag lirar DoD 4 och har modifierat ett gammalt orangt... oranget...orangngngngngngnt Hur skriver man?!! /images/icons/frank.gif

Jag har modifierat det gamla oranga rollformuläret ganska hårt. Den nya bakgrundfärgen är svart/blåmellerad, linjerna är kopparfärgade och det mesta är uppsnofsat och en hel del omkastat. Tyvärr så har jag dem inte på hårddisken efter som den för andra gången i rad har dött (BRA IBM!) men snart kan jag lägga upp en förminskad version här på forumet. De som ligger sparade på skiva är nämligen runt 30 M (bra upplösning). Om jag bara får den nya hårdisken snart så gör jag gärna förändringar på beställning, alltså inga pengar, jag gör det för att det är kul.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Orange [OT]

"ett gammalt orangt... oranget...orangngngngngngnt Hur skriver man?!!"

Det är ett fett knäppt ord. Oböjligt i bestämd form, så det blir "ett orange formulär", trots att åtminstone jag säger något i stil med "orangt" eller "oranget". Man kan dock skriva "orangefärgat" om man absolut vill ha ett "t" i slutet.

I pluralis går det att skriva "orangea", men jag har för mig att bara "orange" är okej då också.

/Rising
som tyckte Rauls formulär lät snyggt
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Re: Orange [OT]

Jag kom på att jag kan ju ta lite bilder med webkameran och lägga upp, de blir ju inte så snygga&detaljerade, men men...

...man ser ju nåt iaf. observera typ den extra grundegenskapen.

Förresten så har jag själv gått i tankarna att skicka en förenklad svartvit föränklad kopia till t.ex. allas vår http://www.ackegard.net eller någon annan säker fantasyillustratör, och höra om kan kunde sätta lite blad, småälvor, snirklingar och kanske en eller annan liten stiliserad drake på det i bästa gamla DoD-stuk. Tänkte att det kanske kunde vara kul och omväxlande, självklart utan deadline /images/icons/wink.gif Om nån är intresserad så kan jag färdiställa en råkopia utan färg med bara linjer som man kan kluddra lite på.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Här är det hemmagjorda rollformulär som vi använder. Ignorera bara "minimal" förflyttning och sånt. Det fanns ett tomrum där /images/icons/wink.gif

Det finns en baksida också, men jag kunde inte hitta den just nu, fast där finns bara några rader för utrustning och örter.
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,097
Location
Helsingborg
Bland de rollformulär som finns på Sverok tycker jag Anders Carlson formulär är det som är mest DoD-aktigt.. Dessutom A5-format.. Då kan du antingen ha små formulär eller ha formuläret på ena A4-sidan och anteckningar på baksidan..

Hmm. Jag laddar upp formuläret på sidan istället då "AC" tydligen har fått storhetsvansinne och gjort om formuläret..

~Har även ett eget formulär där men det tycker [color:448800]Han</font color=448800> bara är medelmåttigt
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,071
Location
The Culture
Tack så mycket!

Tack till alla som skickat in rollformulär. Nu har jag lite att jobba med.

/tobias
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Denna version av formuläret är den nyare, den som vi använder. Den version som Black Dwarf postade var ett mellanstadie under utveckling.

Postar en till tråd med baksidan efter denna.
 
Top