Nekromanti Sökes... SLP...

The_shadow

Warrior
Nån som har en karaktär som jag på ett enkelt sätt kan lägga in som SLP??? Helst från trakten kring Asharien, Caserion;Thalamur eller Colonan.

/images/icons/dragon.gif

Siege that castle.... They´ll break before dawn.

The_shadow

Warrior
Det spelar ingen roll vilken sorts SLP bara de går att använda.
Det är inte ens meningen att de ska ha något med äventyret att göra. Spelarna ska bara råka snubbla på dem nån stans.
De är helt enkelt utfyllnad.

sarsassel

Veteran
Lilla Silpinge, Sveriges kulturella, millitära och
Ach so, i så fall...
Jag har funderat på att låta en mästare från Sung göra ett litet gästspel, dyka upp någonstans på en väge eller en bar, sprida lite väl valda visdomsord och sedan försvinna...
Överhuvudtaget är det ganska trevligt att slänga in lite ovidkommande detaljer som känns lite allmänt fantasy. För ett tag sedan snubblade mina spelare över en kantaur, till exempel.
Annars kan man väl ta lite av varje, grälsjuka dvärgar är alltid en höjdare och beskäftiga, övernitiska stadsvakter brukar kunna fylla ut en hel del...
Om man vill ha lite mer detaljerade SLP:s brukar jag ibland sätta mig ned med grundreglerna, en uppsättning tärningar och slå runt lite på bakgrundstabellerna.

"De är helt enkelt utfyllnad. "

Just därför ganska enkla att skapa...
Det enda man måste göra är att ta en schablon, ge den en egen egenskap, ge den ett mål...färdigt!