Nekromanti Sökes: Spelare (Stockholm)

Ecleptomania

Veteran
Hejsan,
Kitten är namnet som jag bär, egentligen inte, men det är i alla fall vad jag kallas. Jag och min vän diskuterade angående upp sökandet av en ny rollspels grupp där vi får agera spelare istället för det vanliga (Dvs, Spelledare.)
(Övrigt. Han heter Dark_Lotus på detta forum)

Det skulle vara väldigt trevligt att få träffa nytt folk och speciellt att få rollspela med nya ansikten så att säga.

Vi bor i Stockholmsområdet, och kan utan problem ta oss vart som i Stockholm, eftersom vi båda innehar Busskort (Eller SL-kort om ni nu så vill).

Det vi söker är då följande:
En grupp rollspelare (Dvs, med oss blir vi max 6 spelare och en spelledare).

Blandade åldrar är inget problem, eftersom vi inte har några som helst problem med ålderskillnad. (Jag är 18 och han 24)

Blandade kön inte heller några problem. (Jämnställdhet!) xD

En seriös grupp med en smula humor. Det vill säga, man ska kunna hålla sig till rollspelandet och inte så mycket annat, men det ska självklart vara roligt och man ska ha skoj.

Gruppen bör vara erfaren nog att kunna reglerna för det rollspel vi spelar. (Vi har inget emot oerfarna, men har tröttnat på att undervisa folk.)

Bör kunna hålla jämna rollspels möten. (Sjukdom och annat kan inträffa alla, men man bör inte utebli allt för ofta! - Vi talar ur erfarenhet, vilket jag tror ni också känner till).

-------------

Rollspel vi spelar och kan väl, och kan tänka oss spela med er:

EON III - Med väldigt många extraböcker och avancerade regler.

Coriolis Den Tredje Horisonten

Vampire the Masquerade - Innehar de flesta böckerna, som PDF.

Mutant Undergångens arvtagare - Innehar vissa extra böcker.

Rollspel vi kan spela, som vi gärna spelar med er:

Dark Heresy Warhammer 40.000 - Innehar de flesta böckerna. (Dock inte spelat tillräckligt)

Dungeons and Dragons 4th Edition - Innehar de flesta böckerna. (Dock inte spelat tillräckligt)

Vampire the Requiem - Innehar de flesta böckerna (Dock inte fullt påläst)

Neotech andra Upplagan (Skriver det här, eftersom vi inte själva har spelat det tillräckligt, men vi kan reglerna då vi spelar massor av Eon)

Rollspel vi inte spelar, men gärna testar:

Noir - Har aldrig prövat

Götterdämmerung - Har spelat ytterst lite

White Wolf Serien (Dvs, allt från World of Darkness, Warewolf the Forsakened, Mage the Awakening osv.) - Har spelat mycket VtM och lite VtR men inte så mycket av resten ur White Wolf.

-------------

Allmänt:

Vi är trevliga människor som inte drar oss för att skämta, och roligt och vara trevliga vänner. Nyfikna på att träffa nytt folk och att dela erfarenheter och trevliga stunder. (Tolka fritt ;))

Vi är Magic the Gathering spelare, med egna lekar till hands. Allmänna nördar som inte drar sig från att spela Rollspel, eller tv-spel eller annat som kan finnas tillgängligt och roligt.

Om ni nu är intresserade av att spela med oss, eller ha oss i eran nuvarande rollspelsgrupp, så hör gärna av er.

Forum:
Ecleptomania eller Dark_Lotus

MSN/Mail:
DerKitten@hotmail.com eller Derfortche_uilthre_lith@hotmail.com

Telefon:
073 582 82 18 (Till Kitten, smsa helst, så ringer jag upp, Mindre telefonskräck :p)

Vi hoppas att vi kommer höra från er snart,
Tack så mycket, ha en fortsatt trevlig dag! :gremsmile:
/Kitten & Dark_Lotus