Jag vet inte hur ni använder sökfunktionen, men för mig är det definitivt så att jag nästan bara använder den för att försöka hitta gamla saker. Idag försökte jag till exempel att hitta det första Speltimmen-inlägget.
Som det ser ut just nu möter jag huvudsakligen tre hinder för att kunna göra den sortens sökningar:
Så.
Jag fattar att det är klurigt med sånt här. Om jag finge önska mig en enda sak, som inte borde vara omöjlig (om inte de som gjort Xenforos sökfunktion är kassa), så vore det en "Older than:"-ruta under Advanced search.
Det är helt OK om ni som har tillgång till backenden helt enkelt besvarar detta med "Det går inte, och det är Xenforos fel". Jag accepterar att vi äe begränsade av den plattform vi valt, och typ allt utom sökfunktionen är bättre här än på gamla forumet och ni gör ett jävla bra jobb rent generellt.
Som det ser ut just nu möter jag huvudsakligen tre hinder för att kunna göra den sortens sökningar:
- Bara tio sidor resultat. Om det jag söker på inte är tillräckligt smalt så kan jag inte väga upp det genom att manuellt gå igenom fler sidor med sökresultat.
- Inte kunna specificera ena sidan av spannet. Jag kan av någon anledning välja att bara ser vilka poster som är "newer than" ett visst datum, vilket jag aldrig någonsin känt att jag behövt. Men jag kan inte välja "older than". Så när jag får för många resultat kan jag inte heller flytta "fönstret" successivt bakåt för att komma närmare det jag vill ha.
- Delar av sökningar ignoreras helt enkelt. Det har vi berört tidigare; jag begränsas i min förmåga att smalna av min sökning genom att den struntar i ord som är för korta eller "för vanliga". Eller som den bara inte gillar.
Så.
Jag fattar att det är klurigt med sånt här. Om jag finge önska mig en enda sak, som inte borde vara omöjlig (om inte de som gjort Xenforos sökfunktion är kassa), så vore det en "Older than:"-ruta under Advanced search.
Det är helt OK om ni som har tillgång till backenden helt enkelt besvarar detta med "Det går inte, och det är Xenforos fel". Jag accepterar att vi äe begränsade av den plattform vi valt, och typ allt utom sökfunktionen är bättre här än på gamla forumet och ni gör ett jävla bra jobb rent generellt.