Nekromanti Sälj/köp-tråd DanCon

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
MattiasLejbrink;n73308 said:
Okej, jag märker att Old School-trenden inte nått rollspelsbörsen. Här satt jag och förväntade mig fysiska bord där man kunde kolla på grejerna på plats (som man gjorde på den gamla goda tiden), och så görs allt upp på internet innan konventet.
Det såg jag också fram emot. Men samtidit förstår jag att man kanske inte orkar släpa med sig tonvis med skit ihopp om att kanske få sälja av lite grand.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Bad om att bli inflyttad i denna tråd, men det blev jag inte. Kanske lite sent nu, men ändå:

Jag har en hel låda med Bones (omålade plastfigurer) från Reaper, dvs. den kickstarter de körde för ett par år sedan. Jag har insett att jag aldrig kommer måla upp alla, och att jag dessutom har minis så det räcker och blir över.

Skulle det vara av intresse om jag tog med lådan och sålde gubbarna för styckpris? Vad vore i så fall ett rimligt pris? Skulle 20-25 kr/stycket kännas ok? Jag tänkte i så fall ställa fram lådan, så kan folk plocka själva och lägga pengar i en burk, alternativt swisha. Jag litar på att folk inte försöker blåsa mig.

EDIT: nä, 25 kr är lite för dyrt. Kollade priser på Reapers hemsida nu. 20 kr för en mediumgubbe känns mer rimligt. Så kan vi säga 40 kr för en large.

anth

Vetefan
MattiasLejbrink;n73308 said:
Okej, jag märker att Old School-trenden inte nått rollspelsbörsen. Här satt jag och förväntade mig fysiska bord där man kunde kolla på grejerna på plats (som man gjorde på den gamla goda tiden), och så görs allt upp på internet innan konventet.
Det kanske inte framgår så tydligt av min lista men det rör sig c:a 1,5 hyllmeter och c:a 50 kg rollspel.
Jag har tyvärr bara en stor resväska och kommer att åka lokaltrafik till/från Dante.
Ytterligare en sak som jag tidigare inte tyckte var så viktigt att nämna: jag har en skadad fot som jag inte kan stödja på så jag har lite svårt att lyfta tunga saker.

Om någon är villig att köra tur/retur Danderyd-Älvsjö, hjälpa till att bära, samt att Dante har 2-3 bord över så ska ni nog se att ni får kolla på allt.

Annars får ni nöja er med det som får plats i min resväska efter att jag fyllt den med de brädspel som jag tänker spela på DanCon.