Här är lite förmågor
Ok, tråden har spårat ut i något annat så jag tänkte att jag kan föreslå lite förmågor.. Eftersom jag är så jävla slö så copypastar jag slumpvist valda förmågor från mina andra tabeller..
Jag orkar inte vidareutveckla dem med bakgrundsförklaringstext.. Observera också att förmågorna är tagna ur sitt regelsammanhang..
Från tabellen för <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/slurk/dod/filer/vildaformagor.rtf>Vilda förmågor</A>
Dvärgbuk
Okontrollerad: Personen ifråga har liten magsäck och måste äta lite men ofta.
Viss: Personen ifråga tål mängder alkohol och får sällan baksmälla dagen därpå.
Full: Kan aldrig bli full, men väl mätt och kissnödig av drickandet.
Ljusbringare
Okontrollerad: Personen ifråga är mörkrädd och har helst någon sorts ljus omkring sig.
Viss: Varelser runt omkring personen ifråga känner sig avslappnade och räds inte lika lätt.
Full: Ljuskällor lyser upp en större yta och skuggor blir inte lika mörka och verkar dra sig tillbaka från personen ifråga.
Själsslöja
Okontrollerad: Personen ifråga har svårt att upptäcka andra varelser.
Viss: Varken magi eller andar kan finna personen ifråga. Auran kan inte heller ses.
Full: Person ifråga brukar inte i regel attackeras när denne färdas i grupp.
Från tabellen Särskilda förmågor
Hästkännare
Finner alltid den bästa hästen i en flock. Kan aldrig bli avkastad. FV +5 i Rida.
Nattsyn
Ser dock inte i kolmörker.
Dvärgföremål
---
Från tabellen <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/slurk/dod/filer/magiformageslag.rtf>Magiska förmågor</A>
Hamnbytare
Tar 1 SR. Ta ett djur som stämmer överens med din personlighet/utseende. Eller så kan du slå och djuret i dig förändrar din personlighet.<TABLE BORDER=1 CELLSPACING=0><TR><TH>1T100</TH><TH>Djurras</TH><TH>Personlighet</TH><TH></TH><TH>1T10</TH><TH>Storlek</TH></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>1-20</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Hunddjur (ex. Ulv/hund/räv)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(grupplojal/trofast/listig)</TD><td></TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>1-2</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Liten</TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>21-34</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Björn (ex. grizzly/brun/svart)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(modig/bärsärk)</TD><td></TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>3-8</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Medelstor</TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>36-46</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Kattdjur (ex. puma, lo, bondkatt)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(smidig/egoistisk/lat)</TD><td></TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>9-10</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Stor</TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>47-60</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Fågel (ex. örn, skata, mes)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(kunglig/tjuvaktig/orolig)</TD><td COLSPAN=3></TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>61-72</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Fisk (ex. blåhaj, delfin, abborre)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(vild, lekfull, likgiltig)</TD><td COLSPAN=3></TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>73-83</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Hästraser</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(stolt, envis)</TD><td COLSPAN=3></TD>
</TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>83-93</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Klövdjur (ex. älg, hjort, vildsvin)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(ståtlig, vaksam, impulsiv) </TD><td COLSPAN=3></TD></TR><TR><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>94-00</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>Mindre växtätare (kanin, sork, mus)</TD><td BGCOLOR=FFFFFF ALIGN=center>(kvick, lugn, rädd)</TD><td COLSPAN=3></TD></TR><TR></TABLE>
Motståndskraftig
Dina sinnen kan endast sättas ur spel genom fysiskt våld, aldrig annars.
Beryktat föremål
Du har fått tag på ett föremål som innehar ett antal förmågor.
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte orkade fixa till en snygg tabell