Re: Nepal!
"Mwen spelarna började diskutera och traggla med själva resans praktiska små detaljer i all oändlighet... och SL ville hinna en bit till för han skulle till jobbet i morgon och ville sova också...
Så till slut skrek han:
"NEPAL!!! Ni är DÄR, vaffan GÖR ni???""
Hähä! Detta rekommenderas som lösning i Feng Shui som bot mot spelare som alltid ska rollspela alla petiga utrustningsinskaffningar och -planeringar. Kort sagt: rollpersonerna har alla vapen de behöver och den mesta utrustning de behöver om de skulle komma på att de behöver den. Kravet är väl i princip att det inte ska vara militär hårdvara.
Spelare: "Jag går till en vapenbutik och ser om de har en pistol, helst en automatpistol med grövre kaliber."
Spelledare: "Åkej, du har fått tag på en Desert Eagle .357 Magnum och är på väg till..."
Spelare: "Men... ammunitionen då?"
Spelledare: "Vaddårå? Du har schticken Lightning Reload - du behöver inte bry dig om ammo eftersom du laddar om utanför kameran. Du är på väg till...
Spelare: "Men jag skulle ju kolla efter en hagelbössa..."
Spelledare: "Åkej, du har en Franchi SPAS-12 också. Den ligger i passagerarstolen i Ferrarin. Är det nåt mer du vill ha?"
Spelare: "Vilken Ferrari?"
Spelledare: "Den du sitter i. Ska du ha nåt mer?"
Spelare: "Men hur fick jag tag på den?"
Spelledare: "Bjäfs! Du är på väg till en actionscen. Vem fan bryr sig om hur du fick tag på den? Ska du ha nåt mer?"
Spelare: "Äm... en kpist, kanske."
Spelledare: "Åkej, en H&K MP5 med lasersikte."
Spelare: "Vad gör lasersiktet?"
Spelledare: "Ser coolt ut. Du är på väg till hamnen för att möta dina kamrater, då du plötsligt blir prejad av en van. Sidodörren slås upp och ut tittar en elak skurk med en kulspruta. Vad gör du?"
Spelare: "Vafan kom han ifrån?"
Spelledare: "...vrålar du och ställer dig på bromsen. Vanen far förbi <klatter> och skurken möljar med kulsprutan och förvandlar vindrutan till en vit ogenomskinlig skiva med kulhål i..."
- Krille
<A HREF="
http://www.foxtail.nu" target="_new">
http://www.foxtail.nu</A>