Hej igen!
Jag tycker att färgsättning och texturen är mycket bättre och speglar nog mer en känsla av dimensionsresor och pulp. Den är dock något anonym och de kan nog vara svårt att avgöra vilken typ av spel som det handlar om.
Det kan väl kanske avhjälpas av en underrubrik, t.ex. "äventyrsrollspel i den andra dimensionen"
Men det behövs också något mer kanske ett emblem (för den portalhoppande organisationen) eller liknande om du inte vill använda dig av regelrätta illustrationer förstås.
Jag förstår inte riktigt hur den andra världen hänger ihop med ett krig som utspelade sig i vår värld 1939-1945 men det är en helt annan fråga.
Om kartan ska visa en riktig värld, kan jag tycka att världen ser ut som Pangea eller som vilken fantasy värld som helst. Jag skulle nog föredra ett flertal landytor utsprida över planetens yta. Men om det handlar om en annan dimension, behövs verkligen en världskarta? Jag tänker mig andra dimensioner som något mer vagt och abstrakt. Det är naturligtvis saker som handlar mer om hur du vill ha spelet, så det lämnar jag till dig att avgöra.
Mäster Johan
http://www.boningen.org - idag med fokus på historiska världar.