Nekromanti Söker kritik till karta

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
Ha ha, viktiga saker ju, lika irriterande som när man ser folk med helt moderna frisyrer i en historisk film... eller om nån i en andravärldskrigs-rulle skulle slita fram en Glock och börja skjuta! :gremgrin:
Måste säga att jag aldrig stört mig på någondera... Eller ja, kanske extremfall av frisyrer.

Alltså, ser inget fel i att folk kan mer om vapåen eller frisyrer eller typsnitt än mig. Jag blir tvärtom alldeles lycklig över att det finns såna. Men jag kan däremot inte riktigt uppröra mig över samma saker. På samma sätt som det finns områden där jag upprör mig men där ingen annan bryr sig =)

Arfert

Facit
jag blir snarare glad nän nån lagt lite tid och omsorg på att få saker rätt (saker som de flesta tittare ändå annars missar)...

...som i Mad Men till exempel, där de har koll på saker som korrekta modeller av skrivmaskiner, och liknade. Att de orkat lägga tid på sånt visar att de har respekt för både serien i sig och tittarna.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
OT: typsnitt och filmdetaljer

Jag kan själv ingenting om typsnitt, men jag kan känna igen och förstå glädjen du känner när någon lagt ner lite extra.

Tycker till exempel inte att det är så trovärdigt när NCIS: Los Angeles slänger in påhittade termer som "quadruppel-kvantifierad kryptering" i datavetenskapliga områden. Om det utspelar sig i nutid behöver det ju inte låta som halvdålig scifi, liksom.

Markehed

Warrior
Re: OT: typsnitt och filmdetaljer

Det känns ju generellt som att i princip alla filmer är värdelösa vad det gäller att porträttera datorer och program. Hur många futuristiskt tramsiga operativsystem och program finns inte i filmer som ska utspela sig i "nutiden". Förvånansvärt nog är milleniumtrilogin som gör det bäst. I alla fall enligt mig. Men nu har vi kanske spårat ut lite väl mycket från ämnet.

Kom bara att tänka på hur de stjälar internet i Die hard 4.0. Den filmen våldtar allt vad realism heter.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Nja, jag ska se efter vad jag kan göra, men jag tror att jag är nöjd med typsnitet, dess sättning därimot kan säkerligen korrigeras.

Senaste versionen av framsidan kan man hitta här. Nu ska jag sätta ihop en version med loggon också...