Nekromanti söker medarbetare...

Scream112

Veteran
tjena allihopa... jag o 2 kompisar te påbörjade ett arbete som fick heta "Midieval Times" (stavat rätt osäker) o det betyder medeltider/medeltiden och vi pratade t.o.m med Carl johan och han tyckte det lät lovande o var intresserad av en bit av arbetet när det närmade sig färdigt för o se om det var något att ha... nu var detta något år sedan o nu har vi fått fram vårat gamla material o tänker återuppta detta... skulle det inte bli tryckt i framtiden så kommer det att släppas på nätet iaf... om du vill att ditt namn ska synas eller bara vill vara del i något kul och intressant så maila mig gärna på:
scream112@hwep.com så ska jag försöka svara så fort som möjligt...

det hela ska använda system som likanar, kanske t.o.m kopierar, neotech2 och eon... lite eget-tänkande är inte fel om det skulle visa sig vara smidigare eller bättre... men ändå hålla samma ramar... det hela kan likna viking... det ska utspela sig på medeltiden o vara så verkligt som möjligt... alltså det ska VARA medletiden så ingen magi o sådant bös... verkligt så att säga fast på medeltiden... vill ni hjälpa te så är ni välkommna... vi kommer inte lägga ut/maila allt material som vi har för vi vill inte att någon annan tar allt o gör sitt eget för o visa sig bättre eller något liknande utan vi vill ha folk som är trevliga att snacka med o som inte har något emot att talas vid på telefon... vill man inte talas på telefon behöver man inte... kan vara lättare o ta vissa saker den vägen som att snacka om små-detaljer men ändå... vi är långt ifrån färdiga vi är nämligen fortfarande i början av projektet... skulle någon även villja hålla igång en hemsida för att locka intresse o visa vad som händer så visst... maila mig då så ska vi kunna lösa det... men det sker helt på egen basis vi har inga pengar att erbjuda... bara ditt namn i slut-produkten...

jaja nu blev detta långt men hör gärna av dig... vi är öppna för den hjälp vi kan få... tecknare o illustatratörer har vi men även det vore trevligt om folk ville hjälpa te med så hör av er om ni kan någonting... bara det är att korrekturläsa o tänka ni kan så hör ändå av er... glöm inte att skriva i ämnet att det gäller detta...

mailet igen: scream112@hwep.com

Bela

Warrior
Re: Kan kaske vara till hjälp, om det inte fånar ut.

Vill ni ha det medeltida så skippa EON, det är på tok för mycket Hong Kong över strider och stridssystem. Tyvärr

Åh fan, på vilket sätt då? Tycker själv att det är mer realistiskt än många andra system.

Scream112

Veteran
Re: Kan kaske vara till hjälp, om det inte fånar ut.

Vill ni ha det medeltida så skippa EON, det är på tok för mycket Hong Kong över strider och stridssystem. Tyvärr

jaså?? hmm... jag har nämligen själv inte spelat eon så mycket att jag kan hålla med elelr säga emot däremot tänker vi ändå använda det OCH neotechs system... vi mixar så vi tycker det blir mest realistiskt... alltså vi diggar Ob-systemet och tabellerna med t100 o t10...

om ni vill hjälpa på mer sätt än att påpeka det jag skrev här i forumet maila mig: scream112@hwep.com

Vindhand

Myrmidon
Re: Herr Nils, skriver tarvliga saker om Eon

Det är svårt att kalla det Hong-kong trots det... Det är kanske ett försök, men det har i så fall misslyckats totalt. Betecknande för hong-kong-action är att det händer en massa saker på kort tid, möjliga och omöjliga (men påhittiga och coola) stunts avlöser varandra. Jämför det med Eon där allt går långsamt och man är inrutad i ett restriktivt nät av regler... orealistiska regler i.o.f.s. men inrutat och trögt trots det.

Scream112

Veteran

Som skrivet så kommer vi att anpassa reglerna så att vi själva tycker det blir både realistiskt och kul att spela...

Snow

Swashbuckler

Eons strider, försöker att på teknisk detaljnivå förklara en mycket svår konst och missar därigenom hela poängen. Jag hinner nästan aldrig bestämma mig för vad jag skall göra i en strid, utan det måste finnas in övat. Man kan inte välja vad som händer i en strid i detalj utan man måste ”flytta med i striden” (Ja , förutsatt att den andre inte är ett blåbär, då kan man faktiskt gör som man vill)

hur vill du att det skall fungera? skall man slumpa vad man gör? Jag tycker det är korkat med alla högt hugg, lågt hugg, snabbt stick osv. Bedömningen när man skall göra detta beror på reflexer och inget man "bestämmer" sig för (vilket verkar vara ungefär det du menar?). Och bedömningsgrunderna är alldeles för komplicerade för att passa i ett stridssystem. Så man borde anta att en rollperson gör det som är bäst för situationen... eller?

Snow

Swashbuckler
Re: Hoc volo

Gör en liten test nästa gång du cyklar eller åker bil. Börja att göra alla handlingar till medvetna. Gör det inte för länge för då kör du på något eller ramlar av cykeln. De flöde som jag pratar om har de flesta inom de mest väsen skilda kunskaper så fort de kan tillräckligt mycket för att kunna göra handlingen omedvetet. Jag slår vad om att de händer de flesta av er när ni spelleder och det bara ”flyter”.

säg hellre innebandy (ja, exempelvis)... följderna blir inte så katastrofala... /images/icons/smile.gif
verkar vara ungefär samma variabler som i strid... tajming, avstånd, förflyttning och acceleration

Scream112

Veteran
Re: Hoc volo

om du nu känner för att hjälpa oss att skriva historia o sedan känenr för att gör aett strids-system så är du välkommen... låter som om du vet lite vad du pratar om... är nyfiken på hur du skulle vilja ser reglerna o tabellerna för strid... jaja höres på mail...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Oh vise!

Vilket rollspel tycker du bäst speglar hur en strid man-mot-man går till?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fräls oss från ondo!

"Annars så är det rätt klent för de flesta konstruktörer, följer de redan uppkörda hjulspåren. "

Kanske ett uppdrag för Herr Nils, okunnighetens betvingare, massornas upplysare och kunskapens väktare? En liten mod till Ars Magica eller kanske ett helt nytt rollspel. Jag litar på att allting du rör vid skulle förvandalas till guld./images/icons/smile.gif

telcontar

Warrior
Det där låter ju precis som... OT?

Enligt mig så räcker det med ett färdighetsvärde som representerar din offensiva förmåga och ett som representerar din defensiva förmåga.

Sen föredrar jag att se angrepps serier istället för individuella hugg

Precis dessa intentioner uttalas i Rolemasters : ) stridsregler, vilket också leder till att man har ett offensivt värde och ett defensivt. Stridsronden består kanske av tio moment, men"summeras" med det sammantagna färdighetsslaget. Samma sak när man försvarar sig...

telcontar

Warrior
Re: Det där låter ju precis som... OT?

Nä, du har helt rätt. RM bygger ju på med tonvis av optional rules, vilket i min mening bara förstör spelet. Det är väl bara för att få sälja mer prylar. Det tillför inte spelet särskilt mycket imho. Tur att man är traditionalist/images/icons/smile.gifoch bara (nästan iallafall) kör med de ursprungliga reglerna.

Lan

Veteran
Re: Fräls oss från ondo!

Mat, du vet att så fort man säger någonting om Eon som kanske inte uppfattas som positivt, så är walium där och försvarar, försvarar, försvarar...you get my drift. Ignorera./images/icons/smile.gif

Tack för senast iallafall. Skitkul äventyr. Bra att vi inte bara kör blodsprutande äventyr... visserligen fixade jag lite i slutet men skit i det. Nu går jag hem ensam genom nattan efter det att vi har fått ett uppdrag av ett av Husen i Cairhien. Det finns nog inga rånare på gatorna, och nog inga som vill hindra vårt uppdrag... Skönt, då slipper man få en massa pilar och annat småknytt.../images/icons/smile.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Pöjkar.

"Mat, du vet att så fort man säger någonting om Eon som kanske inte uppfattas som positivt, så är walium där och försvarar, försvarar, försvarar...you get my drift. Ignorera."

Precis som du har gjort då eller? Jag misstänker att det inte hade blivit många inlägg ifrån er sida om jag inte hade varit aktiv här på forumet./images/icons/tonguea.gif

"Tack för senast iallafall. Skitkul äventyr. Bra att vi inte bara kör blodsprutande äventyr... visserligen fixade jag lite i slutet men skit i det. Nu går jag hem ensam genom nattan efter det att vi har fått ett uppdrag av ett av Husen i Cairhien. Det finns nog inga rånare på gatorna, och nog inga som vill hindra vårt uppdrag... Skönt, då slipper man få en massa pilar och annat småknytt..."

Vänta bara, snart är det min tur att göra äventyr. Dessutom betackar jag mig för spefundiga kommentarer med eller utan smilies. Har du något att säga till mig så fungerar ett meddelande alldeles utmärkt./images/icons/clever.gif

Scream112

Veteran
Fortfarande aktuellt!!!

vill bara uppmärksamma mitt inlägg o hoppas flera gör det o gärna vill vara delaktiga...

ha d alla!!