Nekromanti S.E.M.I.

Bjorn

Hero
Tjena

Är det någon som har några bra förslag för hur S E M I (Sökande efter Extra-Mundan Inteligens) skulle fungera. Finns det några bra färdiga effekter man kan använda för att skicka medelanden till andra världar, vilken aspekt skulle det pass under.

En något relaterad fråga, finns det "strålpistoler" i NeoTech och skulle i så fall deras "stats" vara kompatibla med EON???

Alla övriga ideer om forntida/magiteknisk rymdfart, stjärnfärder, portaler etc uppskatas...
:)

(Jaaaa, jag vet... Min kampanj ÄR knäpp.)

/Bjorn

Davio_UBBT

Veteran
Om du söker ett snabbväg att åka genom rymden är då maskhål att rekommendera (som också kan användas till att åka genom tiden).

"Du kommer in till en dvärgafästet och där står den jättestora fjaken.. uhm.. draken"

Virocon

Swordsman
För att skicka meddelanden till andra varelser behöver du nog Teotropiska filament, då detta står över de humanoidas krafter. Du kan säkert göra dig bemärkt med en laserstråle förstärkt till 781 fototropiska filament som går ut i rymden, men kommunikation med utommundaniska varelser är nog en uppgift för gudarna.

Ymir

Liten kantbaron
Re: S.E.M.I. (Lycan, läs EJ!)

Tja, ta ett snack med Liljans råd. Mig veterligen så arbetar de ju på att lämna Mundana med hela sitt folk och restaurera det gamla rymdskepp de kom i som ligger inkapslat i betong i det sedan 10 000 år övergivna Roghanfästet under Haléa Teren. (Iaf i min kampanj). De stackars rp:na, som gick lite för långt ned och råkade ut för rymdskeppets två stenhårda magitekniska väktarrobotar, insåg i min kampanj aldrig att det var ett rymdskepp som det rörde sig om. Föga förvånande iofs, de hade ju inget att jämnföra det med. (Även om jag lyckades göra allt så flummigt att spelarna heller aldrig begrep någon ting, inte ens att det gröna pulver de hade i sin ägo i själva verket var raketbränsle).

- Ymir, har läst alldeles för mycket "Thorgal"

Celofan

Veteran
Teleportera omedelbart???

Jag undrar om jaginte frågat förut.. men jag har så dåligt minne..
När man teleporterar.. kommer man fram omedelbums, eller färdas man iallafall inte snabbare än ljusets hastighet? Det är juh faktiskt lite intressant att veta. På generella principer alltså.

Appropå portaler så kan man juh ha lite svårighet att använda detta då man måste göra ritualen för portalen både på det stället man ska fara till poch det stället man är.. hm.. och så har den juh itne så lång räckvidd :o) Så det blir obehagligt stora magnituder man får ragga fram :o) Men i övrigt är juh portaler Flöskigt coola :o).. hm... men jag har inga direkta förslag.. om teleportering är omedelbumsig så kan man juh porta.. HIMMLA långa sträckor bara man har ett par kongelat :o) (och det funkar juh kanske även om det inte går med ljusets hastighet.. men då .. ja vad händer då???)

Tearlach

Warrior
Re: Teleportera omedelbart???

teleporteringen är nog omedelbar

problemet är att man inte kan se eller har varit på andra planeter så man har liksom inget att sikta mot.

Tearlach: som stannar på mundana.