Nekromanti Sa**n vad lack jag är!

Gargarath

Veteran
Jag har ett stort och seriöst problem med Western rollspelet som jag hoppas kanske rättas till med det här inlägget, snälla håll med mig och klaga så att det ändras!!

Det jag stör mig på är att Rävspel vägrar ge ut nerladdningsbara .pdf filer med rollformulär, jag anser att varje rollspels företag värt namnet borde ha en sådan på deras hemsida!

Skäl: Det blir enklare, snabbare och smidigare att bara gå in på hemsidan och printa ut.
Istället för att köpa och vänta på att det ska komma (Om man bor lite ute på ingenstans som jag) för att sedan behöva få tillgång till en kopiator och kopiera nya varje gång det behövs.
Det tar tid och är onödigt.

Missförstå mig inte, jag har ingenting emot att dom säljer rollformulär, bara att det då ska vara bra kvalitet med färg och lite bra och genomtänkt layout, men jag tycker att dom borde ge alternativet av att kunna skriva ut det!
Jag vet i alla fall att jag uppskattar det enormt bland publishers som gör det.

Okej jag har rantat på lite väl mycket nu, men säg mig vad ni tycker, har jag fel?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jo, jag gillar också att skriva ut rollformulär. Jag trodde faktiskt att Western hade sådant på sidan, med alla siffror man måste hålla reda på så borde det ju vara en lämplig sak att ha tillgänglig på sidan.

DOCK! Om man har formulär som PDF så tycker jag att de skall vara så rena som möjligt, så man inte behöver byta bläckpatron efter halva spelgruppen för att det är flådiga färger överallt.

Johan K

Gammal & dryg
Nej, jag tycker inte att du är fel på det.
Att lägga ut någon form av en light-version av formulär gillas, iaf från min sida.
Sedan så betalar jag mer än gärna för ett schysst rollformulär åxå. Det ska jag inte sticka under stolen med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja... Jag brukar oftast göra egna rollformulär till alla spel jag spelleder, men det är klart att inte alla orkar göra det.

Däremot tycker jag helt klart att det är en bra, idag nästan självklar grej att ha ett printerfriedly rollformulär (mycket vitt, lite svart, inget grått helst) på sin hemsida.

Jag skulle aldrig få för mig att köpa rollformulär, till något spel, någonsin. Varför? Därför att såna rollformulär alltid är alldeles för flådiga för min smak. jag vill ha funktionella formulär som är kätta att hitta grejer i, inte en massa krusiduller och grejer som bara förstör. för att inte tala om hur lönlöst det är att försöka skriva med blyerts på färgat papper...

Snow

Swashbuckler
Jag tycker inte det spelar så stor roll om det finns bra formulär till försäljning eller nerladdningsbart. Jag konstaterar rätt snabbt att jag inte gillar layouten och gör egna.

Det är busenkelt att göra egna formulär i excel (eller open office om man nu har sådana böjelser):

1: Gör alla cellerna mycket smalare så att du får ett rutnät.

2: Skriva hjälpsamma saker i fälten. Använd tex fontstorlek 8.

3: Ringa in lagom mängd celler med ramar.

4: Gör sport av att få alla siffror på en sida. Utrustning, personlighet, bakgrund, utseende etc etc skrivs på lösblad eller baksida.

Gå in på följande adress:
Western

och klickar på formulär i vänstermenyn.

Här hittar du olika formulär som finns i Western-spelet som:

Vad har hänt
Träffigurer
Spelledarpersonsformulär
Stridsformulär
Rollformulär

Här finns även ett slimmat rollformulär på 1 sida som vi brukar använda på konvent. Eller för viktigare slp-personer.

Det finns även några extra träffigurer som inte fick plats i spelet.

/Anders & Tove

Gargarath

Veteran
Okej, jag fick nyss reda på att Rävspel haft tillgängliga rollformulär att ladda ner, jag ska passa på att be om ursäkt. Jag letade tydligen inte tillräckligt noggrant, sorry rävspel.