Nekromanti Saga 2...

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
..arbetet är igångsatt, bland annat har Organ lovat hjälpa till med en uppdatering av magisystemet. Men räkna inte med en färdig bok i år. Tidigast i vår nästa år kan det komma ut. Och andra saker ska ut först...

Vi kommer även göra en allmän genomgång på språket, rätta de få korrfel som finns, göra några småändringar i stridssystemet, kanske lägga till mer bakrundsmaterial... vi får se.

Några nya bilder blir det säkert också. Och ett helt nytt omslag.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Låter mycket spännande. Hojta till om det finns något som du vill att jag ska hjälpa till med?

Kanske något litet? :gremlaugh:
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
Var noggrann med att skriva vad som är skillnaden mellan version ett och två, helst på hemsidan och även på baksidan av boken eller på en sida i boken. Jag skulle uppskatta det rollspelsföretag som gjorde detta, då man slipper undra.

/Han som tycker många företag slarvar med detta
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja det ska jag göra.. det är ju både en viktig service till spelarna, men även ett försäljningsargument!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt trevligt !
Lova att du komemr att hålla oss uppdaterade under arbetets gång !
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Instämmer med Han. Säg till när det finns att läsa om skillnaderna mellan version 1 och 2. Det vore väldigt trevligt och gör så mycket mer. Just nu låter det bara som en vanlig revidering där en mer noga text- och bildkorrigering kommer att ske.

Det kommer förresten bli ett komplett Saga nr 2, och inte en slags expansion eller så - så att man behöver båda böckerna i slutänden?
...Har inte version 1, men man kanske köper version 2 i framtiden. :gremwink:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,596
Location
En mälarö
Anledningen till att det blir andra utgåva överhuvudtaget är att den första tar slut när som helst och det är läge att trycka nya, och inte att ettan behöver lagas eller nåt. Då tyckte man att när man ändå håller på så kunde man lika gärna småpilla lite med den.

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Precis.. men som sagt, ett troligt scenario är att Saga 2 kan komma ut om ca ett år, kanske till Gothcon eller Lincon... men det är inget jag kan garantera.. Beror på ledig tid att jobba med boken och ekonomisk situation. Så jag skulle inte vänta med ett köp.

/T
 
Top