Nekromanti Saga Eon

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
Efter att ha kollat igenom Saga Trudvang så kan jag bara säga att det är riktigt bra jobbat. Hoppas det finns folk som tar det till sig.

Jag älskar Eons värld Mundana. Jag har ägt spelet sedan innan Eon 2 kom ut, men har aldrig orkat bry mig om att spela det då jag ansett det varit alldels för regeltungt för att orka lägga den tid det krävs för att faktiskt spela det. Dock så tänkte jag när jag hörde om Saga Trudvang: Precis jag jag önskar någon skulle kunna göra med Eon!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är alldeles för dålig på Eons regler för att själv göra en vettig konvertering, men så mycket förstår jag att Mundana (speciellt de äldre modulerna) och Arcaria är hyfsat lika när det gäller tech-level och även, delvis, kulturellt. Så det behöver nog inte vara svårt för en Eon:it att göra grunden.

Layout kan jag fixa själv sedan.

Sen frågade jag Riotminds om det var OK för dem om vi gjorde Saga: Trudvang, och det var det. Så man bör fråga Neogames också, i alla fall om det ska vara nåt det står SagaGames på.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kan du (eller nån annan) skriva det så är du mer än välkommen att göra det... Men jag skulle vilja ha ett OK från Neogames också... i alla fall om det ska vara en "officiell SagaGames-produkt" (om än helt gratis).
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag skulle nog kunna fundera lıte over det. Ar dock ıvag nagra veckor. Men senare ı sommar sa.

Legıon? Laser du detta? Vıll du se ett Saga: Eon?
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
Tur att man inte är ensam om det då, för då kanske bollen börjar rulla...... =)
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Kul att du/ni gillar Saga - Trudvang.

Jag, som skrivit Saga - Trudvang (inte äventyret) är en gammal Eon-spelare. Det var länge sedan och många detaljer om Mundana har jag glömt men. . .

jag ställer gärna upp som bollplank och rådgivare gällande Saga - Mundana. Kan tänka mig att bidra med något också.

(Om ni startar en PM-tråd så ta med mig).

Det kan bli riktigt spännande.

/Andy som har en hat-kärlek till Eon
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Jag tycker det är en strålande ide med en Eon mod till Saga. Kör på!

Ska bli riktigt intressant att se resultatet.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
Finns det någon med någolunda bra koll på både Eon och Saga systemen? Jag är novis till båda så har inte särskillt god koll.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
Jo jag kanske kan bidra med lite material som hobbyprojekt. Bara Neogames ger sin välsignelse så. Får ta och läsa in mig lite på Sagas regler och friska upp det som står i Eon. Någonting borde man kunna bidra med.
 
Top