Nekromanti Saga Okeanos går framåt (28 feb 2011)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag jobbar just nu energiskt mede regelmotorn (del B) till Saga Okeanos. Jag använder Arferts Saga-regler med modofikationer för den anika miljön. Det innebär bland annat att färdighetslistan och magin blir helt ny. Men stridsreglerna är sig lika, även vapen- och rustningslistorna är kortare. Jag hoppas kunna skicka materialet till Arfert senare i veckan för utvärdering.

Därefter är det dags att skriva klart spelvärlden och kampanjen (dvs del A). Det är nog klart till 75% men det är alltid det sista som jobbigast.

TwinEngine (Gondica Abyssos, Gondica Bestiarium) är intresserade av att göra interior artwork, förutsatt att de hinner.

Mekanurg

Nu har jag epostat regelmotorn till Saga Okeanos' regelmotor till Arfert för bedömning. Så snart han har kommit med feedback blir det de sista detaljjusteringarna. Under tiden är det dags att skriva klart kampanjavsnittet.

solvebring

Superhero
Okej, kanske bara jag som är efter och missat det, men jag kan inte dra mig till minnes att du nämnt detta val av regelmotor förut?

Hur som helst - huruvida du gjort det eller inte - tycker jag att det låter bra med Sagas regelmotor, för den är enkel och trevlig. Inga konstigheter.

solvebring

Superhero
Nu har jag epostat regelmotorn till Saga Okeanos' regelmotor till Arfert för bedömning. Så snart han har kommit med feedback blir det de sista detaljjusteringarna. Under tiden är det dags att skriva klart kampanjavsnittet.
Härligt, härligt!
Ska bli roligt att se hur saker ter sig när ni kommit en längre bit på väg och Arfert mår bättre.

Stort lycka till från mig! :gremdrink:

Mekanurg

solvebring said:
Okej, kanske bara jag som är efter och missat det, men jag kan inte dra mig till minnes att du nämnt detta val av regelmotor förut?

Hur som helst - huruvida du gjort det eller inte - tycker jag att det låter bra med Sagas regelmotor, för den är enkel och trevlig. Inga konstigheter.
Jo, jag har pratat tidigare om att det blir en samproduktion i Saga-serien. Rätt anda i systemet.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ser fram emot spelet så det är roligt att se att det rör på sig!

Nässe

Myrmidon
Skulle hemskt gärna prova det här- säg till om du behöver speltestare!

/ Nils