Nekromanti Saga på topplistan igen!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Lite skamlös reklam!

Såg att Saga är på 11:e plats på SFs rollspelslista.. och är bäst säljande svenska spel just nu hos dem (8 juli)... hurra!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sådär ja, ännu ett ex beställt då jag övertalat en polare att skaffa Saga som sitt första rollspel. :gremwink: Är faktiskt det rollspel jag brukar rekommendera mina medeltidsfantasy-kåta vänner.
Fick honom dessutom att klippa Dragon Age också.
... Fan, måste ta och köpa det jag med. Fluktat ett tag nu.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
978
Location
Södra stockholm
Kollade ocksa in topplistan. Mycket warhammer... Men kostar Saga 99 kr? Kan det stamma? Det ar ju rena fyndet! Mycket prisvart i sa fall!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hakanlo said:
Kollade ocksa in topplistan. Mycket warhammer... Men kostar Saga 99 kr? Kan det stamma? Det ar ju rena fyndet! Mycket prisvart i sa fall!
Priset är korrekt. Jag fick ju en massa böcker, flera hundra, "extra" av tryckeriet där de gjort ett fel på baksidan, utöver den ordinarie upplagan.

Jag har digitaltryckt en packe "rätt baksida", som jag sedan limmat över den felaktiga. Det skönhetsfelet är orsaken till det lägre priset. Lyckligtvis syns det inte så mycket, och det påverkar såklart inte innehållet heller.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag har digitaltryckt en packe "rätt baksida", som jag sedan limmat över den felaktiga. Det skönhetsfelet är orsaken till det lägre priset. Lyckligtvis syns det inte så mycket, och det påverkar såklart inte innehållet heller.
Ja, och jag säger som jag sagt i varenda tråd där detta tas upp, sedan jag skaffade Saga. 99:- är ett väldigt bra pris och bara för det tycker jag att alla borde köpa sig ett ex. Är du skeptisk mot fantasy så köp Saga. Det är "lågfantasy", dvs. att det är lågmält vad det gäller magiskt dunder och brak och dylikt. Det känns mer som än kryddad medeltid än fantasymedeltid. Dessutom får man, för bara 99:-, en väl inbunden bok, med mycket material (268 sidor om jag inte minns fel) av förträfflig kvalitet med ett skönt och lättpluggat rollspel, fina illustrationer som ger mycket inspiration och mycket, mycket annat.
... Jag önskar ofta att alla rollspelsböcker hade samma sortds format som Saga, som är en ordentlig hårdpärmare med bläddervänligt hårda sidor - precis som en ordentlig roman av inbunden typ.

Nåväl, om jag skulle kommentera Sagas feltryckta ex i korthet skulle jag säga: Jag skulle inte tveka att köpa det även om det inte fanns en korrigerad baksida. 99:- är mycket billigt för ett rollspel som bara är roligt att läsa även om man inte spelar det.

Faktum är att jag själv inte hunnit pröva det än. Men det är lågmält, mysigt och just Sagolikt, men ett regelsystem som är otroligt enkelt (och bra) och vänligt mot spelare av alla slag.

Dessutom tycker jag att alla ska köpa spelledarskärmen som bara kostar 79:- hos Scifi-bokhandeln. Inte för att man måste ha den, utan för att den är billig och en av de snyggaste och trevligaste spelledarskärmar jag vet.
99:- ... Rena rånet och ett bra rån. :gremwink:

Jag tror jag sade detta till Arfert strax efter mitt köp, men jag måste säga det igen. Jag är imponerad! Inte av att Saga är ett revolutionerande spel eller något, för det är det inte. Men för att Saga på alla sätt känns trevligt och välkomnande. Det är en trevlig bok i sig och ett spel som verkligen känns mysigt att läsa och kika på.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
... Och varför skrev jag allt det här nu då? :gremcrazy:
Tja, jag ville bara göra en statement och understryka att den pålimmade baksidan i allra högsta grad är en bagatell, och att Saga är finfint på alla sätt.
 

Bethlen

Veteran
Joined
10 Jul 2010
Messages
4
Location
Stockholm
Kan inte göra annat än instämma. För en nybörjarrollspelare som mig och mina vänner passar Saga utmärkt. Köpte boken och skärmen i Fredags (tidigare hade endast vår spelledare boken) och har nog inte köpt en bok för ett sånt bra pris på väldigt, väldigt länge.

Tack! :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Pixie said:
F-n Tomas vilket bra spel vi tydligen gjort. Jag kanske ska köpa en skärm till mig själv innan de tar slut :gremwink:
jag har en packe du kan få..perfekta presenter till Saga-spelare! :gremsmile:
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
978
Location
Södra stockholm
Ber att få hålla med. En av de första kvaliteterna hos Saga är att boken är trevlig att läsa -- både språkligt och genom dess fysiskta format. Dessutom är det komplett.
 
Top