Nekromanti Saga rollspelsbräde hos Toys'R'Us

hakanlo

Hero
Jag var igår på Toys'r'us i Kungens Kurva. Där, i hyllan för spel, står en låda med namnet Saga - Rollspelsbräde. Det har ju uppenbarligen inget att göra med "vanliga" Saga, så namnet är på så sätt olyckligt sammanfallande med det. Här är länk till spelet på deras sida.

Spelet förefaller vara mer av ett figurspel än ett rollspel, med stand ups med några grundegenskaper.

Så: är det någon som provat detta spel? Är det kul? Finns det någon element av rollspel i det?

Och: Noterar dessutom det faktum att Toys'r'us faktiskt har en produkt som går under benämningen rollspel (typ, iallafall). Dock tycks den vara på utgång -- nedsatt från 329kr till 100kr. (Ångrar att jag inte köpte det när jag ändå var där... bara för att). Jag dristar mig till gissningen att det finns där i kraft av en "spelig" låda och har någon större distributör bakom.

rjonas

Hero
Jo, jag har sett lådan på Toys'r'us i Norrköping. Jag vet inte men när jag tittade på baksidan tyckte jag det påminde om brädspelet som (typ) danska teve släppte efter framgångarna med Barda. Men som sagt, minnet kan vara vilseledande.

CapnZapp

Myrmidon
Hakanlo said:
Och: Noterar dessutom det faktum att Toys'r'us faktiskt har en produkt som går under benämningen rollspel (typ, iallafall). Dock tycks den vara på utgång -- nedsatt från 329kr till 100kr.
Enda träffen på "rollspel" är "TOY STORY 3 Space Shooter". Det marknadsförs som "rollspel" och kostar 129 kr ("spar 200 kr"). var det det du tänkte på?

hakanlo

Hero
Tack för svar, rjonas och CapNZapp!

Det verkar som att detta är en tämligen okänd produkt på detta forum, fastän (eller kanske just för att) den finns i mainstreamhandeln. Jag får se om jag ids ta en närmare titt, bara för sakens skull.

KamiFisk

Hero
Oavsett om det är kasst eller inte är du ju trevligt att se en "rollspels produkt" på ett sådant mainstream ställe.
Mer sådant. så kanske vi får se en ny rollspels era växa fram.