Nekromanti Saga skribentträff?

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Hej,

Jag har snackat lite löst om en träff mellan skribent med Tomas tidigare men vi har inte riktigt lyckats.

Jag tycker att det där Kaleidoskopgänget verkar ha det roligt tillsammans och varför ska inte "vi på SagaGames" också ha det?

Så, skulle det finnas intresse (kanske framför allt från Tomas sida) att samla alla människor som på ett eller annat sätt skriver officiella grejer till SagaGames att träffas IRL och vara kreativa tillsammans?

Jag är inne på en träffa som inte involverar öl, utan mer att sitta i ett konferensrum och lägga fram sina manus på bordet och bolla idéer i tre, fyra timmar.

Jag skulle tycka att det vore jäkligt skoj och förhoppningsvis givande. :gremsmile:

Ett senare steg är att speltesta alla grejer som skrivs (jag har märkt att det är A och O).

Så, vad säger ni (vilka ni nu är)?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag har ett bra konferensrum på Hornsgatan (eller tre egentligen, men vi behöver bara ett ;-) )

Tycker det är en bra idé, Andy...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,596
Location
En mälarö
Skitbra idé! Jag är på. (Om jag nu räknas som en som skriver "officiella grejor" då jag bara ska städa lite i Sagas magikapitel.)
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Bestämma dag

Kul!

Då ska vi bestämma en dag och en tid (plats blir enklast och bäst på Tomas kontor på Hornsgatan antar jag).

Jag tror att Tomas är den som bäst vet vilka som ska bjudas in.

Organ, jag, Tomas, Johan? och vilka fler? Han, Endyemon?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Bestämma dag

Johan har lite mycket privat just nu, så jag får prata med honom hur han kan.. återkommer sedan med ett par datumförslag.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Bestämma dag

Det här ser jag verkligen fram emot. Iväntar datum och klockslag.

Vilka kommer du att bjuda (förutom Johan, Andy och Organ)?
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
Re: Bestämma dag

Jag gillar idén, men har inte råd att åka någonstans för närvarande, så därför har jag hållit mig inaktiv i tråden. Annars tycker jag att vi kan ha bättre sammanslutning i konvent. Jag brukar gå omkring och hälsa på folk så varför kan vi inte bestämma inför varje konvent att mötas vid Tomas vid en viss tidpunkt?

/Han som brukar dyka upp på GothCon och LinCon
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Bestämma dag

Jag har aldrig varit på ett konvent, men jag antar att jag får bättra mig.

Jag håller helt med om att konvent är en bra samlingsplats.

Men jag hoppas att skribentträffen på Hornsgatan blir ett riktigt brainstorm/manusbollande/supercoolt möte. Något som man kanske inte har tid eller ron till på ett konvent. Men igentligen vet jag inte om det är så.

Synd att du inte kunde komma till Sthlm. Men detta kanske är startskottet på en serie av träffar? :gremsmile:

/ Andy, som gillar att arbeta i team
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Bestämma dag

stockholms spelkonvent kan ju vara nåt som de flesta kan ta sig till?

Men det vore bra med ett möte här i stan ganska snabbt
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Bestämma dag

Jag håller med om att mötet borde vara snart. Juni?

Jag är inte men gillar att vara organiserad, så vi kanske ska ha någon form av dagordning för vad som ska diskuteras. Då kan man också göra lite förberedelser.

Men det kanska vi ska köra på PM istället?
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Re: Bestämma dag

Jag har sagt till Tomas att jag försöker anpassa mig efter ett datum som ni kommer fram till. Det ska nog gå bra för mig att komma, bara jag vet om det 1T6+2 dagar innan :gremwink:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Bestämma dag

Jag höll på att glömma Mekanurgen. Han är ju än så länge den enda som har levererat kampanjer till PW (eller är jag ute och cyklar)?

Är han bjuden?

Då kommer frågan: Ska vi träffas för att prata om rollspelet Saga eller ska vi snacka om alla befintliga och kommande produkter i SagaGames portfolio? Det är helt upp till dig Tomas.

Men beroende på vad vi ska diskutera kanske kräver olika gästlistor?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Bestämma dag

Anders har inte skrivit till Saga, fast å andra sidan får han hemskt gärna göra det!
 
Top