Sagan om Ringen-kampanj av intresse?

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Hejsan!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med en sak. Jag har alltid tyckt om att spelleda och skriva saker till settingen Sagan om Ringens Midgård. Jag har skrivit en hel del kampanjer till den miljön, en del av dem rätt episka. Jag tycker att det är en av de absolut roligaste rollspelssettingarna att skriva äventyr och kampanjer till, men jag har alltid haft känslan av att det allmänna intresset för kampanjer till Sagan om Ringen är ganska svagt. Jag har därför skrivit kampanjerna för min egen skull, utan en tanke på att släppa dem och de är därför i textform rätt stökiga.

Dock kommer ju Fria Ligan snart att släppa ett rollspel i den settingen och jag undrar därför om intressen för kampanjer i den världen kanske är större än vad jag från början trott. Och jag befinner mig därför i valet och kvalet om att putsa till ett av mina äventyr och lägga upp det för allmän beskådan.

Jag undrar därför för det första om det finns något intresse av äventyr i Sagan om Ringen-världen? Äventyret utspelar sig mellan böckerna Bilbo - En hobbits äventyr och den första boken i Sagan om Ringen-trilogin. Äventyret har en ganska episk karaktär och är rätt fritt.

Dessutom undrar jag, om det skulle finnas intresse för Sagan om Ringen-äventyr, om någon skulle vilja ta sig en titt på äventyret i dess nuvarande form och säga om ni tror att det håller tillräckligt hög kvalitet för att fräschas upp? Jag vill alltså inte ha förslag på stora ändringar eller så, utan bara veta om ni tycker att det är tillräckligt spännande för att det skulle vara värt att piffa till, förtydliga delar, skriva klart halvfärdiga kapitel, korrläsa, göra kartor till, etc.?

Franz

Äventyret är i sin nuvarande form 57 sidor långt, men då ett kapitel nästan saknas och det saknas kartor, beskrivningar av rum samt illustrationer så tror jag att det skulle landa på ca. 100 sidor om jag skulle skriva färdigt det. Det innehåller allt från intriger bland bybefolkningar, spioner från Mordor, dvärgiska artefakter, expeditioner i kummelåsarna och gamla myter och legender.

Dubbelyxa

Warrior
Det här låter häftigt! Jag leder för närvarande en kampanj i Midgård, dock använder jag MERPs moduler och setting. Men jag skulle vara intresserad av att se vad du har hittat på.

Arrikir

Venator
Låter spännande! Har varit nyfiken på LOTR rollspel, men liksom inte känns att jag kunnat hitta någon bra infallsvinkel som man kan göra äventyr/kampanj av.

Bifur

Veteran
Du verkar hittat samma ingång som The One Ring har. Vill du få draghjälp kan det kanske vara intressant att konvertera till det systemet.

Jag kan läsa åt dig om du vill. Skicka PM.

Franz

Vad roligt att folk är sugna på att ta sig en titt!!! Jag skickar PM till er :)