Nekromanti Sagan om Ringen till salu!

Riddaren

Swashbuckler
SRR blir MERP

Jag tycker att då bör du istället sikta på MERP 2nd edition. Visserligen är inget av dem helt bra system. Men SRR är en kastrofal översättning av MERP. Och i MERP får du också betydligt mer information.

Riddaren - har både SRR och MERP, men ingen tillsalu

Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!

Riddaren

Swashbuckler
Re: SRR blir MERP

Möjligt...gick lite fort ibland...

Men min åsikt kvarstår ändå. SRR är en värdelös översättning av det dåliga MERP. Men MERP är då många klasser bättre än SRR.

Riddaren

Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!

Milrik

Veteran

Jag tycker att då bör du istället sikta på MERP 2nd edition. Visserligen är inget av dem helt bra system. Men SRR är en kastrofal översättning av MERP. Och i MERP får du också betydligt mer information.

Kan inte mer än hålla med om detta. Speciellt gäller detta första utgåvan av SRR som har nästan lika många översättningsgrodor som finns i den svenska versionen av Sagan om Ringen.
I 'Andra utgåvan' rensade de bort en del av de värsta fadäserna, men MERP är mycket bättre än SRR.

Om jag däremot får tillägga en sak, måste jag säga att MERP är ett ganska misslyckat försök till rollspel i Tolkiens värld. Det *MÄRKS* att spelet är en nedbantad version av Rolemaster, vilket jag rekomenderar dig att hellre köpa, modulerna går att använda hur bra som helst ändå.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan

Riddaren

Swashbuckler

"Om jag däremot får tillägga en sak, måste jag säga att MERP är ett ganska misslyckat försök till rollspel i Tolkiens värld. Det *MÄRKS* att spelet är en nedbantad version av Rolemaster, vilket jag rekomenderar dig att hellre köpa, modulerna går att använda hur bra som helst ändå."

Har redan SRR, MERP 2nd Ed samt RMSR.

Fördelen med MERP mot RMSR är att det går bra mycket fortare att skapa RP där, tar en evighet i RMSR.

Riddaren - gillar ändå RMSR och MERP, men tycker det är jobbig rollpersonsskaparprocess (långt ord)

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Milrik

Veteran

Fördelen med MERP mot RMSR är att det går bra mycket fortare att skapa RP där, tar en evighet i RMSR.

Tja, det e väl de enda fördelarna oxå. *hehe*

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan