solvebring
Superhero
När jag var liten tyckte jag om att lyssna på sagor, på kassettband. Det var inte bara en uppläsare utan det var gjort med röstskådespelare, så att varje karaktär hade sin egen röst. Bland favoriterna hade jag Ture Sventon och Skattkammarön, och jag vill minnas att bland andra Bert Åke Varg var inblandad i de flesta av produktionerna – hans röst hade liksom förmåga att finnas med överallt.
Nå, jag har letat efter detta på CD men tycks inte kunna hitta något. Trots åtskilliga Google-försök. Någon som vet huruvida man förde vidare de här kassettbandningarna till CD eller inte? Vore guld att få tag i t.ex. den versionen av Skattkammarön så jag kunde föra arvet vidare till sonen som börjat lyssna på en massa sagor a la CD.
Nå, jag har letat efter detta på CD men tycks inte kunna hitta något. Trots åtskilliga Google-försök. Någon som vet huruvida man förde vidare de här kassettbandningarna till CD eller inte? Vore guld att få tag i t.ex. den versionen av Skattkammarön så jag kunde föra arvet vidare till sonen som börjat lyssna på en massa sagor a la CD.