Sak du gjorde fick inte nog med uppmärksamhet tråden

God45

#PrayersForBahakan
Okej, så här är grejen. Ibland lägger man ner tid på ett projekt och lägger ut det till allmänheten men så får det ingen uppmärksamhet. Och det suger! Så den här tråden är till för att lösa det.

Har du gjort ett projekt och vill ha mer uppmärksamhet till det? I så fall skriver du om det i den här tråden. Sedan gör du en deal med mig eller någon annan, om någon recenserar din grej recenserar du en av deras grejer!

För recensionerna i andra trådar, på din blog eller något, och inte i den här tråden så att fler ser den.

Så, vill du ha något recenserat?

entomophobiac

Pistoler & Mord
Så, vill du ha något recenserat?
Asså, jag är ju så kriminellt nöjd med Bargains & Bloodshed! Det hade varit roligt att få recenserat. Och i gengäld skulle det göra att jag fick recensera något jag med, efter att långformsrecensionerna döden dött.

Däremot tycker jag nog inte B&B fått för lite uppmärksamhet egentligen... Så det är okej att diskvalificera. :D

God45

#PrayersForBahakan
Asså, jag är ju så kriminellt nöjd med Bargains & Bloodshed! Det hade varit roligt att få recenserat. Och i gengäld skulle det göra att jag fick recensera något jag med, efter att långformsrecensionerna döden dött.

Däremot tycker jag nog inte B&B fått för lite uppmärksamhet egentligen... Så det är okej att diskvalificera. :D
Coolt! :D Jag recenserar det om du recenserar SNAFU.

Attachments

God45

#PrayersForBahakan

Recenserat! Hjälpte att jag redan spelat det :D

Quadrante

Grisbonde
En annans åsikt om det här äventyrsskelettet kanske!?

entomophobiac

Pistoler & Mord
SNAFU!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Den här tråden ska jag komma ihåg när jag är igenom den här puckeln av rättningar, och har tid att engagera mig… Jag har definitivt både korta äventyr och minst ett spel jag gjort som jag gärna skulle vilja både ha recension av och mer uppmärksamhet på =)

God45

#PrayersForBahakan

Jag recenserar det om du recenserar min magisk skola för superhjältar kampanj ”Most likely to suceed”. :D

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
SPELA är ju det coolaste, så det gör mig orimligt glad.
Vi hade en helt ny spelledare som hade hittat spelet på Itch men som inte är aktiv här på forumet. Och som spellede exakt handlingen från den andra Conan filmen. Det var sjukt kul! Även om monstret på slutet fuckade upp min stackars trollkarl 😂

zo0ok

Rollspelsamatör
Jag gjorde ett enkelt online session-verktyg för att slå tärningar, hålla koll på skador, initiativ, motsåndare och så i enklare rollspel (typiskt D&D / OSR). Jag tipsade om det här i forumet för ett tag sedan, men det var inte alls tillräckligt färdigt så alla körde bara fast. Jag fick en del feedback som jag lyssnade på.

Jag använder det själv för mitt spelledande, och det funkar. Men det betyder inte att det är bra eller lätta att använda för någon annan.
Utöver "Session" för att hålla kolla på tärningar och motståndare har jag också "Gold" för att slå fram skatter i framför allt BX/BECMI, fast med lite tweaks. Dessutom har jag nu en ny Character Sheet, just nu främst för Old School Essentials... men enkelt att komplettera för de flesta spel, ifall det finns intresse.

Men det är fortfarande bara verktyg jag använder själv, och de lär ju inte bli så mycket bättre om jag inte får konstruktiv kritik.
Det är lite lyfta-sig-i-skosnörena-problem. De kommer aldrig passa någon annan ifall ingen annan orkar ge mig feedback.
Jag tjänar inget på att någon annan använder dem, men om jag kan bidra till "communityn" på något sätt så gör det mig glad.

Detta är alltså Work-in-progress, men användbart.
Så, jag vill nog mest ha konstruktiv kritik från någon som tycker framför allt Session och Character Sheet har någon som helst potential.
Den som redan använder Roll20 eller så och är helt nöjd med det behöver inte göra sig besvär.

Länk: (roligt, för mig presenteras den som "One Moment, please")

(allt är bara enkla PHP/Vue-hack, så det går att installera genom att bara "packa upp" på vilken php-server som helst, ifall någon skulle vara intresserad av koden - men det är ju olyckligt om olika personer gör ansträngningar på koden som inte kommer alla till godo)

God45

#PrayersForBahakan

Recenserat: https://www.rollspel.nu/threads/flodvågens-skugga-umbrarum.84689/#post-1296965

God45

#PrayersForBahakan
Jag gjorde ett enkelt online session-verktyg för att slå tärningar, hålla koll på skador, initiativ, motsåndare och så i enklare rollspel (typiskt D&D / OSR). Jag tipsade om det här i forumet för ett tag sedan, men det var inte alls tillräckligt färdigt så alla körde bara fast. Jag fick en del feedback som jag lyssnade på.

Jag använder det själv för mitt spelledande, och det funkar. Men det betyder inte att det är bra eller lätta att använda för någon annan.
Utöver "Session" för att hålla kolla på tärningar och motståndare har jag också "Gold" för att slå fram skatter i framför allt BX/BECMI, fast med lite tweaks. Dessutom har jag nu en ny Character Sheet, just nu främst för Old School Essentials... men enkelt att komplettera för de flesta spel, ifall det finns intresse.

Men det är fortfarande bara verktyg jag använder själv, och de lär ju inte bli så mycket bättre om jag inte får konstruktiv kritik.
Det är lite lyfta-sig-i-skosnörena-problem. De kommer aldrig passa någon annan ifall ingen annan orkar ge mig feedback.
Jag tjänar inget på att någon annan använder dem, men om jag kan bidra till "communityn" på något sätt så gör det mig glad.

Detta är alltså Work-in-progress, men användbart.
Så, jag vill nog mest ha konstruktiv kritik från någon som tycker framför allt Session och Character Sheet har någon som helst potential.
Den som redan använder Roll20 eller så och är helt nöjd med det behöver inte göra sig besvär.

Länk: (roligt, för mig presenteras den som "One Moment, please")

(allt är bara enkla PHP/Vue-hack, så det går att installera genom att bara "packa upp" på vilken php-server som helst, ifall någon skulle vara intresserad av koden - men det är ju olyckligt om olika personer gör ansträngningar på koden som inte kommer alla till godo)
Oh, det här ser supercoolt ut men jag är verkligen fel person att recensera det. Men det finns säkert någon annan här som skulle vara perfekt! Vad säger ni? Någon som kan kasta ett öga på det här coola projektet? :)

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Staff member
Jag har tyvärr alldeles för lite erfarenhet eller kunskap av online session verktyg för att kunna vara till hjälp, vet knappt vad det är för någonting.

Vill någon titta på mitt systemlösa äventyr Jägare så varsågod. Det är ett slasherspel där rollpersonerna är mördarna. Skrev det i affekt när jag hade en riktigt dålig dag så det är säkert inte bra, men vore ändå kul att höra om det är spelbart.

God45

#PrayersForBahakan
Jag har tyvärr alldeles för lite erfarenhet eller kunskap av online session verktyg för att kunna vara till hjälp, vet knappt vad det är för någonting.

Vill någon titta på mitt systemlösa äventyr Jägare så varsågod. Det är ett slasherspel där rollpersonerna är mördarna. Skrev det i affekt när jag hade en riktigt dålig dag så det är säkert inte bra, men vore ändå kul att höra om det är spelbart.

Jag recenserar det om du recenserar mitt spel ”Imperative”. :D

Attachments

michael

geschtonkenflapped

Jag använde mig av det här gänget från ditt scenario som SLPs när vi spelade The End of the World: Zombie Apocalypse (senare bytte vi till The Walking Dead-reglerna). Maja var nog den enda som överlevde en längre stund och blev en återkommande SLP i kampanjen innan även hon strök med. Vi spelade under zombieutbrottet och spelarna skapade sina alter-egon som rollpersoner. Öppningsscenen var att rollpersonerna hälsat på hos sin spelledare för att spela rollspel hela påskhelgen 2022, isolerade i en sommarstuga I Stavsjö-trakten nära Kolmården -- och satte igång sina mobiltelefoner efter en hel helg av total radiotystnad...

Jag kan inte recensera scenariot som slasher-äventyr, men det var smidigt att ha en annan grupp med interna relationer och konflikter att plocka fram och till det fungerade de utmärkt. De blev dessutom väldigt bra som zombiemat och bidrog till flera färgstarka konflikter när spelarna involverade sig i dramat. I typiskt TWD-maner så ledde det så klart till flera tragiska ändpunkter. :)

Vanen lyckades mina spelares rollpersoner laga, och den står så vitt jag vet än idag på parkeringen i gästhamnen i Oxelösund, övergiven i ett hav av jämrande och klagande levande döda samtidigt som de överlevande rollpersonerna gled ut ur gästhamnen på en stulen segelbåt.