Man får ingenting i ustrustningslistorna för en handfull koppar. Samtidigt måste det rimligtvis fylla nån funktion.Oden;n57006 said:Jag vill minnas att det inte är särskilt mycket i den priskategorin i utrustningslistorna. Mest är det mat och dryck av de lägre kvaliteterna i mängden ett stop och liknande.
Jag känner att jag behöver den typen av konkreta exempel för att få nån använding av kopparn i Eon. De ny reglerna verkar ha justerat ner priser, men i reglerna får man fortfarande inget för några koppar.Ymir;n57686 said:Kopparmyntens primära funktion är givetvis att betala för enklare tjänster och maträtter. I Mundanas mer sofistikerade städer borde det finnas massor av gatustånd, grillar etc som erbjuder smårätter och snacks för billig penning. På samma vis kan man säkert slänga till en unge ett kopparmynt eller två och be honom springa med bud till någon annanstans i staden, betala för halm åt hästarna, etc. Slarvsyltan i Cermira kostar för övrigt 2 koppar IIRC, enligt ett av citaten i pdf:en.