Nekromanti Saker som får WRNU att se rött

Max Raven

T12-kultist
  • Tar ett djupt andetag och räknar till 10.
  • Läser igenom och tänker över ert inlägg en gång till innan ni postar det. Finns det något sätt ni kan misstolkas? Har det råkat komma med någon förolämpning eller personangrepp? Revidera eller posta inte inlägget i så fall.
  • Tar ett djupt andetag och räknar till 10. Igen.

Max Raven

T12-kultist
Påminner mig om att det verkar bli speciellt höga vågor när man går i debatt om saker där betydelserna av vissa ord är otydliga/omdiskuterade.

Necross

Swashbuckler
Det var väl det där rådet om att alltid citera korrekt när man citerar nån. Aldrig >>Nu lät det som att du sa "Du är dum i huvet!"<< eller liknande.

solvebring

Superhero
... Och om du blir modererad så finn dig i det eller kontakta redaktionen via PM. Att trådarna tas upp av överklaganden gynnar ingen annan. Sluta älta och acceptera beslutet.

Och läs gärna forumsreglerna två gånger, om inte annat.

Dilandau

Myrmidon
  • Läser igenom och tänker över ert inlägg en gång till innan ni postar det. Finns det något sätt ni kan misstolkas? Har det råkat komma med någon förolämpning eller personangrepp? Revidera eller posta inte inlägget i så fall.

solvebring

Superhero

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna
  • Följ forumsreglerna

Max Raven

T12-kultist
solvebring said:
Edit: Fast den här tråden är egentligen rätt så onödig i sina ståndpunkter och tips, för allt det vi sagt står mer eller mindre redan här.
Egentligen handlar det om att minnas riktlinjerna 5 och 6.
Så sant. Tänkte värdet mer låg i att få folk att tänka till lite innan de postar i/skapar trådar som folk på wrnu går igång på. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Max Raven said:
solvebring said:
Edit: Fast den här tråden är egentligen rätt så onödig i sina ståndpunkter och tips, för allt det vi sagt står mer eller mindre redan här.
Egentligen handlar det om att minnas riktlinjerna 5 och 6.
Så sant. Tänkte värdet mer låg i att få folk att tänka till lite innan de postar i/skapar trådar som folk på wrnu går igång på. :gremsmile:
Indeed, det är iof en poäng - tråden är en god påminnelse.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
solvebring said:
... Och om du blir modererad så finn dig i det eller kontakta redaktionen via PM. Att trådarna tas upp av överklaganden gynnar ingen annan. Sluta älta och acceptera beslutet.
Fast ibland kan det absolut finnas ett värde i att få diskutera en moderering i ett forum, och inte bara genom PM till den redaktion som modererat. Det finns ett värde i att andra användare dels får komma till tals, och dels få se hur diskussionen förs mellan den som känner sig felaktigt modererad och redaktionen.

Transparens runt forumsregler och samtalsklimat är generellt sett bra, och ökar förståelsen hos både användare och redaktion.

Dessutom vill jag minnas att användare faktiskt av redaktörer/moderatorer har blivit hänvisade till forumforumet när de ifrågasatt modereringar.

Det är lätt att säga att folk ska låtsas som det regnar när de känner att de blivit felaktigt behandlade, men det är en lyx som är lätt att unna sig om man själv inte är måltavlan.

Bunny

Crazy like a fool
Vitulv said:
Dessutom vill jag minnas att användare faktiskt av redaktörer/moderatorer har blivit hänvisade till forumforumet när de ifrågasatt modereringar.
Ja, jag försöker alltid göra det. Mycket på grund av att främja de skäl du ger - transparens och förståelse. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Vitulv said:
solvebring said:
Fast ibland kan det absolut finnas ett värde i att få diskutera en moderering i ett forum, och inte bara genom PM till den redaktion som modererat. Det finns ett värde i att andra användare dels får komma till tals, och dels få se hur diskussionen förs mellan den som känner sig felaktigt modererad och redaktionen.

Transparens runt forumsregler och samtalsklimat är generellt sett bra, och ökar förståelsen hos både användare och redaktion.

Det är lätt att säga att folk ska låtsas som det regnar när de känner att de blivit felaktigt behandlade, men det är en lyx som är lätt att unna sig om man själv inte är måltavlan.
Förbenat god och rättfärdig poäng. Det säger jag för all del inte emot. Därmed kan vi revidera mitt påstående till:
... Och om du blir modererad så finn dig i det, eller kontakta redaktionen via PM eller för öppen diskussion via Rollspel.nu-forumet. Men kapa helst inte tråden där modereringen sker - det försvårar bara ämnessammanhållningen. Sluta älta och acceptera beslutet.
... Det låter både rättvisare och bättre i det avseendet att man trots allt förtjänar rätten att få diskutera behandlingen. ... Därmed erkänner jag också att jag borde tänkt efter och inte hårddragit uttalandet så mycket.

Eller vad sägs?