Bah! Saker som inte inspirerat är:Rollspelarkultur – För alla er som vill diskutera kultur, såsom litteratur och film, som kan användas som inspiration till rollspel.
Bingolotto (stay away evil you!).
//erik. minimalist
Bah! Saker som inte inspirerat är:Rollspelarkultur – För alla er som vill diskutera kultur, såsom litteratur och film, som kan användas som inspiration till rollspel.
Vad yrar du om? Dokusåpor är ytterst bra material för inspiration, i alla fall om man spelar intrigrollspel. Sen att man blir tvungen att mixa om lite är ju en annan sak, att Farmen-Linda hånglade med Farmen-Hans och Farmen-Bengt nu är avundsjuk är inte alls lika spännande som att Greve Ofts (jag är bra på det här med namn) fru, Grevinnan ... Agneta har ett förhållande med köpmannen Knut, och att Greven planerar att låta en olycka hända sagda köpman...Så inspiration går att hitta i allt, utom dokusåpor.
Jo, det är då man börjar fundera kring om det där med allmän rösträtt verkligen var en så bra idé...Mitt problem är att jag, efter att ha tittat på en dokusåpa i mer än en minut, vill begå självmord med en rostig skridsko hellre än att leva i en värld där sådana människor existerar och får vara med i TV.