Nekromanti Sakfel i Codex 006

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Hmm, läste precis Clas artikel om D&d boxen... Vill bara anmärka på lite saker som jag finner konstigt..

För det första och viktigaste är det han säger om en spelplan.. Alla jag känner har fått med en spelplan i boxen.. Så jag fattar inte vad det är han talar om... Han säger att boxen skulle vara perfekt med en spelplan.. i såfall är väl min box perfekt då..

Är det någon mer än han som saknar spelplanen? Den som är i färg och typ i A2 format?

chrull
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag hade också för mig att det exemplar jag kikat i hade en spelplan, men jag var inte säker. Han har kanske haft otur och fått ett måndagsexemplar, något dumt när det är för en recension.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Definitivt spelplan i mitt ex i alla fall... en större version av dungeonen på sista sidan av första tryckningens PHB på ena sidan, och ett ordinärt rutnät på andra sidan.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
exakt...

tyckte väl det..

så.. vad tycker du om boxen då?

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
den nya såklart... och den enga som har kommit till nay d&d...
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
Hej

Tänkte bara börja med att be om ursäkt för ett sent svar men jag har äntligen fått min uppkoppling hem (=Com Hem) att fungera. Så nu får ni stå ut med mitt tjöt även här.

Så trevligt att du fick en spelplan med i din box. Det fick faktiskt inte jag. Kanske någon fick två i stället.

Hade det funnits en lista i boxen på vad som skulle ingå så hade jag väl märkt det.

Jag är glad att jag hade fel, eftersom jag ser spelplanen som väldigt viktig, speciellt för dem som aldrig spelat rollspel tidigare.

När jag började med D&D (runt 1980 sådär) så var det största problemet att förklara vad rollspel gick ut på.
Nej - det finns ingen spelplan
Nej - man kan inte vinna
Nej - man det finns inget slut

Nu är de flesta vana men jag kan ändå tänka mig att man behöver lite substansiella ting att hålla fast vid när man aldrig spelat förut. Nya generationer tillkommer ju hela tiden och jag tycker att de skall ha en så smidig introduktion som möjligt

Kul att du läste artikeln



Clas Kristiansson
 
Top