Nekromanti Saknad

Storuggla

Champion
Så här i juletid blir man ju lätt nostalgisk och blickar tillbaka på den gamla goda tiden. Jag minns med en tår av glädje i ögat det gamla hederliga Arabian Adventures, är jag ensam om det?
Man red omkring på sin kamel, smög förbi emirens eunucker och lekte loppan i hans harem inan man åkte ut med buller och bång. Varannan visir var en slempropp som smed onda planer och i basaren kunde man bli rakad av en kobold och dricka kaffe med en orc.
Ack på den gamla goda tiden... /images/icons/smile.gif

Är det någon annan som minns denna AD&D kampanj-värld eller är det bara jag? Och vet någon om WotC har planer att trycka upp det igen kanske? Oriental Adventures fick ju nytt liv...

Storuggla, en beduin i livets napoleonbakelse

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag minns den men jag har den inte :)

Arabian Adventures är mindre sannolik att bli upptryckt. Som du kanske märkt så är de flesta böckerna versioner av 1st eds böcker. Men kan de göra Psionics Handbook hårdpärm så är det ingen omöjlighet.

Staffan

Myrmidon
Jo, Al-Qadim verkar vara en rätt trevlig värld. Jag har iofs aldrig fått tillfälle att faktiskt spela i den, men jag har ändock en hel del prylar.

Enligt de WOTC-folk jag snackat med online så har de inga direkta planer på att göra en 3e-upplaga (fast å andra sidan kan de inte snacka om saker som inte finns i deras katalog än), men hur det går för Oriental Adventures kommer antagligen att avgöra om de tycker att det finns en marknad för "utomeuropeiska" spelvärldar.

Annars så finns det ju än så länge en nästan färdig konvertering till 3e (illustrerad av Ackegård!) online, på www.zakhara.com om jag minns rätt.

König

Hero
Jo Al-Qadim var jätte kul att spela.....Är det någon som vet om de skall göra en modul som typ Oriental adventures fast Arabian......njae, antagligen inte!
....Nåväl, jag föredrar ändå AD&D så det är bara att återvända till alla böcker på vinden (Nostalgiska snyftningar).