/images/icons/hairy.gif
Jorges var bra men är det någonting som ni saknar. jag saknar Tomtar o dylikt, Vill man ha en John Bauer inspirerad värld så bör dessa gynnare vara med, Vad tycker ni ?
Personligen tror jag man tar för hårt på att de sa John Bauer. Det är ju trots allt inte John Bauer - Rollspelet vi spelar. Trudvang är ju oberoende av John Bauers värld (iaf direkt.. indirekt är en helt annan femma).
Personligen tycker jag att Jorges klarar sig bättre utan dem då jag fått en ganska mörk känsla från boken. Dessutom Jorge har ju säkert inte träffat alla varelser än. Om du saknar ngt så skapa det, det är inte svårare än så.
Personligen tycker jag att Jorges klarar sig bättre utan dem då jag fått en ganska mörk känsla från boken.
Precis vad jag tänkte säga. Det käns inte som om tomtar riktigt skulle passa in i den stämning de andra varelserna i boken bygger upp. DoD6 må vara "sagofantasy", men det är knappast sagor á la Disney det rör sig om.
Det jag saknar är dock en beskrivning av Halvlängdsmännen motsvarande den Dvärgarna fick.
Så himla svårt var det väl inte att hitta dem? Varelser som lever på att dricka blod och som bara kan var ute på nätterna. Låter som nordiska vampyrer, tycker jag.
Nej käre magnus de var inte så svåra att hitta. Jag kom faktiskt på de där fladdermus nissarna när jag låg i min säng och tänkte på allt smart och intressant jag hade skrivit på forumet. O herre gud vilken miss! Hur kunde jag glömma något sådant och ställa en sån oehört idiotisk fråga som säkerligen kommer göra mig bannlyst i alla världens rollspels kretsar! Jag skyndade mig upp ur sängen och kastade mig på datorn men ve och fasa! Demonerna(hej Jonix) hade angripit Chello ännu en gång och satt sig i modemet så att min kontakt med omvärlden var bruten. Gråtande gick jag till sängs för att invänta mitt öde...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.