Nekromanti Salgstall for svenske rollespill?

matthijs

Veteran
Jeg undrer bare på om det finnes noen oversikt over hvor mange bøker som har blitt solgt av forskjellige svenske rollespill? Det hadde vært spennende å sammenligne med norske utgivelser.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är tyvärr bara rollspelsföretagen själva som känner till försäljningssiffrorna, och de brukar inte direkt skylta med dem. Men om det är någon som känner till några moderna försäljningssiffror är jag också intresserad av att se dem.

/tobias

Arfert

Facit
Kan erbjuda lite frivillig info: Har sålt ca 380 Saga, give or take ett par exemplar, och ca 50 spelledarskärmar. Men så är jag ju en liten spelare med begränsade ekonomiska resurser och försäljningskanaler. Saga kom ut augusti 2006.

Arfert

Facit
I 300 ex, men så har jag också ytterligare drygt 200 med feltryckt baksida.. av dem har jag sålt ca 100 (där jag limmat på en rätt baksida).

Men den "rätt-tryckta" upplagan är i stort sett slut.. jag har några ex, SF har några ex.. sen kan det ligga några ex ute hos andra butiker och hos nån distributör.

Ymir

Liten kantbaron
Som andra sagt är svenska siffror inget företagen brukar skylta med, tyvärr. Men det finns alltså mer konkreta siffror från Norge? De vore intressanta att se isåfall.

- Ymir, tycker

Arfert

Facit
mm håller med.. hur mycket har Draug sålt i till exempel ? och på hur länge?