Nekromanti Salomons tempel

neowyn

Swordsman
Hej!
Är det någon som har några bra länkar till sidor som beskriver Salomons tempel?
Jag har läst en del och har en beskrivning över den men den är ganska ofullständig. Skulle gärna komma över mer info och det aldra bästa vore en karta.

Krille

Lord
"Jag har läst en del och har en beskrivning över den men den är ganska ofullständig."

Med tanke på att arkeologin kring det är ganska ofullständig så skulle jag bli förvånad om du fick mer än så.

Pale Imp

Swordsman
Om du tänker använda det i rollspels-samanhang behövs inte speciellt detaljerade beskrivningar - de blir ofta bara jobbigare då man måste inkludera allt.

Läs mytologin och utgå från det.

neowyn

Swordsman
Tja jag vet det, men jag tänkte som så att ju mer jag kan lyckas gräva fram desto mer slipper jag hitta på själv.

neowyn

Swordsman
Jag har läst ganska mycket och ja jag hade tänkt använda det i rollspels sammanhang.
Jag håller inte med dig där, jag tycker att det ger en extra krydda om man försöker beskriva det så mycket som möjligt.

Pom

Swashbuckler
Ett slags karta

Här finns en översiktsbild av hur åtminstone vissa tänker sig templet. Jag är dåligt inläst på biblisk arkeologi och kan inte svara för äktheten, men det kan ju vara en början för din formgivning.

Jag antar att du har kollat i Bibeln, t ex 1 Kung. 6-7?

neowyn

Swordsman
Re: Ett slags karta

Strålande!!!!!
Tack så mycket det var den typen av länk jag sökte, sedan behöver det ju inte vara i detalj äkta. Jag kan dessutom gämföra den me de uppgifter jag redan har