Nekromanti Samåkning till BSK?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag har tänkt att ta mig ner till Borås för att delta under BSK, men eftersom Swebus tar groteskt många slantar för att åka den lilla biten undrar jag om det är någon eller några som ska åka från min generella riktning (Norrköping, Linköping någonstans) och har någon plats över i sitt lilla fordon, för en liten artonåring. Vi delar givetvis på bensinpengarna så det är inte bara en förlustaffär att låta mig åka med.

Har ni plats så hör gärna av er. Antingen genom svar här, genom mail (martin@ackerfors.se) eller via PM. Info om ICQ och MSN finns i min profil också ifall det skulle vara önskat.

Krille

Super Moderator
Har du kollat Sverok Ost, så att de inte arrangerar någon slags bussresa till BSK? Sverok Väst brukar göra det för 75-100 kr tur och retur.

Krille

Super Moderator
"Ost sysslar inte med konventsbussar."

Vad har ni för sunkig kundservice? Eller är det någon form av ohelig protektionism - "Ost-medlemmar ska aldrig någonsin få råd att åka till något annat än LinCon?" Ja, så måste det vara - någon ämlans kartellbildning, helt enkelt! :gremgrin:

edit: avväpnande leende

Foggmock

Myrmidon
Fniss.. jag vet faktiskt inte exakt vad som ligger bakom beslutet, men en del av Osts policy ligger i att distrikten(t)s roll inte är att arrangera, utan att pytsa ut stålar så att föreningar kan arrangera.

Men det som är mest förvånande är att de "fattigare" distrikten sysslar med det, eftersom det enligt iallafall SKuD blir en förlustaffär (för distriktet rent ekonomiskt) även vid priser som 150-200:-, och det är inte en eller två tusenlappar vi pratar om.

Krille

Super Moderator
"Men det som är mest förvånande är att de "fattigare" distrikten sysslar med det, eftersom det enligt iallafall SKuD blir en förlustaffär (för distriktet rent ekonomiskt) även vid priser som 150-200:-, och det är inte en eller två tusenlappar vi pratar om."

Det är det som menas med "stöd så att föreningar kan arrangera". Genom att Skud eller Väst fixar de här resorna så har fler medlemmar möjlighet att åka på konvent.

I princip så innebär ju det att Skud och Väst ger en massa hjälp till LinCon (i form av natura = fler betalande besököare), men Ost ger ingenting tillbaka.

Snåljåpar! :gremgrin:

EchonCique

Hero
"Men det som är mest förvånande är att de "fattigare" distrikten sysslar med det, eftersom det enligt iallafall SKuD blir en förlustaffär (för distriktet rent ekonomiskt) även vid priser som 150-200:-, och det är inte en eller två tusenlappar vi pratar om."

Det är det som menas med "stöd så att föreningar kan arrangera". Genom att Skud eller Väst fixar de här resorna så har fler medlemmar möjlighet att åka på konvent.

I princip så innebär ju det att Skud och Väst ger en massa hjälp till LinCon (i form av natura = fler betalande besököare), men Ost ger ingenting tillbaka.

Snåljåpar!
Precis! Snåljåpar, freeloaders, smålänningar och annat.

Skud-bussarna går med förlust, inte så lite heller ändå ser de till att ha en konventsbuss till de stora konventen årligen. Detta innebär t.ex att konventen ifråga får några mer besökare som annars inte skulle kunna kommit, några fler arbetande som på så sätt kommer in gratis eller då utbytesspelledare som i alla fall fanns förr om åren.

Sverok får väl pengar för att öka sociala träffar? Konvent är såna. Fixa nu en konventsbuss till BSK så Yassilus kan komma dit för bövelen! :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Prata med våra föreningar istället. Skickar de in en ansökan om lite stålars för att täcka förlusterna med ett dylikt arrangemang så skulle jag rösta för att de får dem, i varje fall. Det handlar, som jag sa tidigare, inte om pengar. Osts budget till det stora folkbildningsprojektet var större än hela SKuD's totala budget.