Nekromanti Samåkning till Gothcon.

Rickard

Urverk speldesign
RipperDoc said:
Jag är också intresserad av en sådan möjlighet, med tanke på att min nästa Sthlm-GBG-resa går på 1350 kronor... Vad har hänt med Sverige?
Swebuss kostar mellan 390 till 450 spänn för den resan.

/Han som läste Noir på vägen ner förra gången han skulle till GothCon

Lycan

Hero
Speaking of which. Hur fungerar det med pubben? Är det något som är de få och utvalda förbehållna? Behöver man en inbjudan? Kostar det något? Osv.

- L

seinet

Swashbuckler
Jag klarade av det förra GothCon. Så farligt är det inte egentligen, jag hade lätt varit på ifall det inte var så att jag flyttat hem till Göteborg igen (egentligen flyttade jag aldrig ifrån Göteborg utan bodde bara temporärt i Stockholm den perioden jag jobbade där).

/S. Wintermute

seinet

Swashbuckler
Obligatorisk föranmälan och 18-årsgräns är det enda kravet såvitt jag vet. Puben anordnas nämligen som privatfest och då krävs att alla som är i lokalen är kända av arrangörerna i förtid.

Egen dricka får medföras dit men det finns även försäljning till självkostnadspris på plats. Om jag inte fått det helt om bakfoten.

/S. Wintermute

gizmo

temporary sunshine
Kan vir inte starta något slags lista där de som åker tåg (eller bil eller buss eller vad som helst) från stockholm kan skriver in sig och vilken dag de vill åka? Då kunde man åtminstone se till att man är på samma tåg, det är ju mycket roligare med en större grupp.
Och även om det inte hör hit vill jag dock säga att jag tycker om tåget - om det inte är helt billigt, kan man i alla fall trösta sig med att man betalar det lite extra för miljön (och det bekvämsta sätt att resa är det också). :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jo, det kan jag förstå. Är jag naiv om jag utgår från att det går minst en bil från stockholm till gothcon på torsdagen?

Genesis

Ni dés ni maître
gizmo said:
Kan vir inte starta något slags lista där de som åker tåg (eller bil eller buss eller vad som helst) från stockholm kan skriver in sig och vilken dag de vill åka? Då kunde man åtminstone se till att man är på samma tåg, det är ju mycket roligare med en större grupp.
Tja, jag hoppar nog på tåget i Örebro, men jag skulle vara på en sådan lista.

Jag kommer åka ifrån Karlstad om det är någon mer som ska resa härifrån ! Och det kommer bli tåg som det ser ut just nu.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tänkte dubbelkolla nu när det börjar närma sig Gothcon vilka som har tänkt åka bil från Stockholm ner till Gothcon.

Ymir

Liten kantbaron
Alltså, för 2500 spänn kan man flyga till fucking Svalbard och krama isbjörnar. Brukar det inte kosta under tusenlappen att ta sig till London, dessutom?

Det är definitivt nåt kajko med prissättningen här i landet. Man what?

Det var precis sånt här som hindrade mig från att åka till Stockholm i fjol för att se Wong Kar-Wai på röda mattan på filmfestivalen :gremfrown:

Jävla sug.

- Ymir, länge leve Skud-bussen

ripperdoc

Myrmidon
Jag betalade tåg ner, det gick på 875 kronor (första klass, andra klass var 815 eller så). Tåg upp har jag inte beställt ännu.

Det är mycket riktigt dyrare än att åka till London, så länge man inte jämför med att åka till London vid samma datum (påsk), som förstås är svindyrt. Jag undrar mest vad som är så dyrt för SJ eller om det är 400 kronor marginal på deras biljetter :gremsmile:

krank

Går ondskans ärenden
Jag kommer att åka ner redan på tisdagen, vilket betyder att biljetten om jag beställde just i detta ögonblick skulle ligga på 488:- eftersom jag är lite flexibel i mina tider och inte bryr mig om jag åker första eller andra klass. Hem åker jag på söndagen, och eftersom jag är lika flexibel där så ligger biljetten hem just nu ungefär på samma pris. 1000:- tur och retur stockholm-göteborg alltså.

Jag kommer dessutom att vänta ännu ett antal dagar, måste diskutera med de som ska hämta upp mig och som har uppdraget att hysa och skeppa runt mig tisdag-fredag...

krank

Går ondskans ärenden
Finns det några planer på samåkning FRÅN gothcon sen, typ upp mot S-holm?

Jag åker ju som bekant ner några dagar innan, men hem lär jag ju åka typ samtidigt som alla andra.

android_iv

Warrior
Fan. Jag hade tänkt åka till Gothcon. Men jag är så jävla pank just nu att jag tillochmed hörde av mig för att jobba 3 pass under eventet och spara in 350 kr (och jag får en t-shirt! wohooo!). Men nu kostar tågbiljetterna 800 spänn enkel resa! Hur fan löser man det?

Så, till lösningen: Samåkning!
Jag kanske kan låna en bil av min kära mor och bila ned (bensinen kostar väl ca. 800 spänn enkel resa (från Gävle (förutsatt att jag ska hämta upp folk i STHLM)).
Så om någon skulle vara intresserad av att samåka (och dela bensinpengar) så hör av er snarast möjligt (jag kan väl svänga förbi Stockholm, även om det är en omväg). Har inte hört med morsan än, gör det ikväll tror jag.
Om jag åker tänkte jag på torsdagen (för att svänga förbi gothcon-puben).

Alla som är intresserade kan ju skriva här i tråden eller skicka ett mail.

Krank: Om detta funkar (dvs. om min mor anförtror sin bil till mig) och det finns plats på väg upp så är du välkommen.