Nekromanti Sam Neill

Storuggla

Champion
Just det, Sam Neill. Jävla tönt. Ett ansiktsuttryck och det är "I have a stick up my butt". Samma snubbe hela tiden, inte att se Doktor Schnurrbart utan Sam Neill spelar Doktor Schnurrbart. Lökjävel.

Vilka skådisar avskyr ni?

Storuggla, you figure it out

Krille

Super Moderator
Stephen Seagal är alldeles för lätt. Jag menar, det görs ju till och med filmer som driver med Stephen Seagal. Så jag får nog hata någon annan, till exempel Kiefer Sutherland. Samma trädocka som pappa Donald, fast pappa kunde åtminstone skrika i smärta. Det kan inte Kief-kufen.

Dessutom så ursäktar jag Sam Neill. Han är australiensare och hans ansikte har därför torkat ihop, så att han bara har en mimik. Men jag gillar honom ändå.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Svensktoppen

Jag har själv haft svårt för Mikael Persbrant och Kjell Bergqvist länge länge... men... jag har insett att de är duktiga på sitt jobb egentligen och ger dem gärna en chans i dagsläget. Utan att behöva gilla dem alltså.

Lena Endre kan få en känga bara för sin roll i Tre solar också (ja, en av de filmer som alltså fick mig att omvärdera de två ovanstående!). Lena i sin tur får väl skylla på manus men... ändå.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Christopher Lambert...

Hans ansikte är för litet för hans huvud, och han är en garanti för att filmen ska vara fullständigt värdelöst, med något enstaka undantag, som väl får betraktas som olycksfall i arbetet.

/tobias

hraufnir

Swordsman
Vi får inte glömma bort den skurkaktigaste skurken. Det farliga är att han faktiskt är en helt duglig skådespelare, omtyckt av folk runt om över allt. Han får det fortfarande att krypa i skinnet på mig. Inte bara för att han alltid spelar samma sorts typ, inte bara för den löjliga dialekten utan snarare för att han verkligen är något som jag hatar... och hans namn är Hugh Grant...

Tätt efter kommer Julia Roberts, som jag inte heller riktigt kan förklara varför jag ogillar. Det går bara inte att se på filmer med henne längre, det har blivit TOTALT mättat inom det området.

Ulfgeir

Swashbuckler
Hmm, Adam Sandler ligger högt på min hata-lista. Kan i och för sig bero på att jag inte gillar den typen av filmer han är med i. Men han känns liksom bara så patetisk.

Andra "skådisar" på listan:
Kirstie Allie
Killen som spelar Frasier
Jerry Seinfelt
Bill Cosby (bästa han gjort är "I spy", och den serien suger)

Vad gäller Frasier och Seinfelt så är det inte bara dem jag hatar utan hela deras serier och hela deras cast.

/Ulfgeir

Pom

Swashbuckler
Tom Hanks

Han är inte genomusel, bara lite begränsad. Men det är obegripligt och direkt smärtsamt att se honom hyllas exempellöst i film efter film för hans stora skådespelarkonst.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Åhå... Det är måååånga...

Precis som Ulfgeir har jag svårt för Adam Sandler... Eller ja, svårt och svårt, jag tycker killen är fullkomligt inkompetent eftersom han bara kan göra en form av efterblivna fånroller. Usch och fy.

This may be a shocker. Angelina Jolie. Hon är säkert en jätteduktig skådis, men jag klarar inte av henne. Det var tur att hon var med så lite som hon var i Sky Captain and the world of tomorrow, annars hade jag börjat gråta.

Denise Richards. Maken till hemsk skådespelerska får man leta efter. Fast varför skulle man vilja ha tag på någon sämre?

Haydn Christensen. Föga förvånande? :gremsmile:

Rowan Atkinson. Jag vet inte riktigt. Det är väl rätt oschysst av mig att döma honom eftersom han bara gör en typ av roller, sådana jag inte tycker om. Å andra sidan hindrar det inte mig att tycka illa om Adam Sandler, så det hindrar mig väl inte här heller. :gremsmile:

Ända sedan Titanic har det gått kalla kårar ned för min ryggrad varje gång jag sett Leonardo DiCaprio. Även om jag vet att han är en okej skådis som sköter sig väl så klarar jag inte av honom. Tyvärr, kanske...

Till syvende och sist, den stora helomvändningen eller hur kluven jag är. Jim Carrey. Från början (när han var "ny" och jag var ny) när han bara gjorde Ace Ventura- och Dum&Dummare-roller så kunde jag inte komma på någon skådespelare jag avskydde mer. Cable Guy är bland det sämsta jag sett, alla kategorier. Men sedan började han göra vettiga roller... Truman Show, Man on the moon, Eternal Sunshine of the spotless mind. Filmer som ligger högt upp bland de bästa filmerna jag sett och där han gör ett utmärkt jobb. Det är konstigt hur det kan gå.

Big Marco

Läskig
Re: Steven Seagal

SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST SÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMSTSÄMST

"What does it take to change the essence of a man?" *KRÄKS PÅ DIG, DITT JÄVLA PRETTONYLLE, DU ÄR ETT JÄVLA MIFFOPUCKO!

(det var skönt - jag avskyr honom. Han har samma skådespelartalanger som en Billy-bokhylla)

magoo

Hero
Gillar Sam Neill!

Vad är detta! Jag gillar Sam Neill skarpt!

Den som bara har ett ansiktsuttryck är ju Keanu Reeves, fast tom han kan vara bra med bra manus, t ex som hustrumisshandlaren i The Gift. Jag gillar heller inte alla skrikiga, skräniga amerikanska "komiker" som gör actionkomedier - kommer inte på något namn.

I svensk film ogillar jag Persbrant, men det har nog mer att göra med de usla Beck-filmer jag har sett. Jag är en Sjövall/Wahlöö-diggare och tycker att filmerna är bleka.

Ofta fastnar de stackars skådisarna i ett fack, jag tror att många kan överraska i bra filmer.

Jag kommer faktiskt inte på någon dålig kvinnlig skådis, kanske håller de en högre snittkvalitet?

hraufnir

Swordsman
Re: Gillar Sam Neill!

Jag gillar heller inte alla skrikiga, skräniga amerikanska "komiker" som gör actionkomedier - kommer inte på något namn.
Exempel: Chris Rock? =)

Jag kommer faktiskt inte på någon dålig kvinnlig skådis, kanske håller de en högre snittkvalitet?
Eller så handlar det om vad man hellre ser på vita duken. Hellre en dålig kvinnlig skådis än en dålig manlig, så de blir väl lite uppsjasade på stegen =)

Foggmock

Myrmidon
Re: Åhå... Det är måååånga...

Även om du hatar Leonardi DiCaprio och är helt ointresserad av flygningens tidiga historia, tycker jag du ska se The Aviator. För att... han gör faktiskt ett bra jobb! :gremshocked:

Foggmock

Myrmidon

Chris Rock är kung, om än något överspelad. Hoppas ingen missade hans uppträdande på tvåan häromnatten...

Storuggla

Champion

"Exempel: Chris Rock? =)"

Martin Lawence torde vara typexemplet. Mannens komik består i att han inte är vit och att han skriker. Skitkul gubben, suger mer än Richard Gere.

Storuggla, hathathat

Foggmock

Myrmidon
Alla skådespelare som blir type-castade. Även om de råkar göra ett bra jobb är jag trött på att se samma skådespelare som den tafatte nörden eller den bitchiga bimbon i film efter film efter film... (jag ser dock Steve Buschemi som den slemmiga psykopaten hur gärna som helst)

Stela såpaskådisar, men eftersom bara B-skådisar spelar i såpor är det inte så konstigt att de är kassa.

För att namnge någon som jag inte tål... Vin Diesel. På hemmaplan... Mikael Nyqvist. (Grabben i graven bredvid, till exempel)