Nekromanti Samantha på Ztv

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tusan vet om jag är på rätt forum eller om ämnet är relevant.

Men ämnet på "rubriksagda" program var i alla fall Science Fiction och nu så undrar jag ett par olika saker:

I programmet så var två komiker med och raljerade kring SF i allmänhet. Är det någon annan än jag som tycker det bringade ett kraftigt löjets skimmer över SF? (det plus klippen på gamla trötta filmer...)

Man presenterade Star Wars fans och Star Trek fans i olika situationer och ja... jag undrar helt enkelt hur man få fatt i sammanslutningar av bägger sorter och om det verkligen råder en sådan enorm antagonism som programmet lät påskina dem mellan?

Utöver SW och ST fans, finns det övriga tv/film/bok-serier som har fått så stora fanklubbar som dessutom är aktiva i Svedala? Jag känner till två bokföreningar/fanklubbar, men känner ni till några andra?

Sist men inte minst, hur många spelar i liknande världar... och hur mycket törs ni och spelmakarna påverka de stora händelserna i "storylinen"?

... ett litet ps, var det någon annan än jag som var bekant med folk som figurerade i programmet och har någon möjligen spelat in det?! Oh God, jag skulle vilja ha en kopia, det är inte var dag man ser en före detta pojkvän spela ut på tv. :gremsmile:

Pom

Swashbuckler
Utöver SW och ST fans, finns det övriga tv/film/bok-serier som har fått så stora fanklubbar som dessutom är aktiva i Svedala? Jag känner till två bokföreningar/fanklubbar, men känner ni till några andra?
Visst finns det, men sådana klubbar är ju ofta per definition kotterier där man pratar serier. Själva serien/filmen har ju ofta exponerats redan för att folk skall ha en chans att bli intresserade av den.
Själv är jag med i en xenaklubb, men den är inte särskilt extrovert.

... ett litet ps, var det någon annan än jag som var bekant med folk som figurerade i programmet och har någon möjligen spelat in det?! Oh God, jag skulle vilja ha en kopia, det är inte var dag man ser en före detta pojkvän spela ut på tv.
Hm, imperieofficeren spelade teater i samma uppsättning som min syster och min fru för en del år sedan. Jag tror inte att vi spelade in Samantha, men skulle så vara hör jag av mig.

Johan K

Gammal & dryg
Sist men inte minst, hur många spelar i liknande världar... och hur mycket törs ni och spelmakarna påverka de stora händelserna i "storylinen"?
Alltså, på nått sätt så känns det inte riktigt rätt, eller var man ska säga, att rota omkring FÖR mycket i storylinen. Känns som det tappar lite av konceptet då.
Därimot kan jag mycket väl tänka mig att de de kasnke är i samma grupp som nån "kändis"...

/ Johan K, trött & hungrig