Nekromanti Samarbete kring textäventyr

Zadrith

Hero
Jag har gjort en textäventyrsapp som jag själv är väldigt nöjd med men jag har samtidigt insett att jag inte är speciellt bra på att skriva själva textäventyret. Är det någon som är sugen på att samarbeta kring ett sådant projekt eller som redan har skrivit ett textäventyr som de kan tänka sig att låta mig appifiera?

Feuflux

omjonasson.se
Nu hittar jag inte mina gamla txt-filer med solo-äventyr (så de är i sämsta fall i internethimlen och i bästa fall på en gammal hårddisk i en byrålåda) så jag har inget äventyr att ge dig.

Lite frågor om features däremot:
* Vad har du för variabelhantering? Ex: Kan man plocka upp en yxa för att i en senare nod avgöra om man kan hugga sig igenom träporten? Kan man samla guldmynt för att i en senare nod avgöra om man har råd att köpa en häst?
* Finns det någon slump? Ex: Stöter man alltid ihop med vakten i hallen, eller kan det vara 10% chans att det är vaktbyte och öde?

Feuflux

omjonasson.se
Jag skulle absolut inte säga att jag är bra på att skriva äventyr, men nu rycker det i nostalgi-tarmen så jag är sugen på att skriva någonting. Kommer jag åt din editor någonstans, eller ska jag skriva på fri hand och låta dig importera, eller ska jag lugna ner mig lite och så planerar vi nåt ihop?

Mitt "CV" finns här: http://omjonasson.se/rollspel/solo2/ :wink:

Zadrith

Hero
Det kan vara vilket som, editorn är på alfa-nivå. De funktioner som finns fungerar (vad jag vet) som de ska men det är en del jag vill lägga till innan jag känner mig nöjd. Jag kan bygga en version till dig som du kan använda men den får inte spridas vidare. Jag kommer att göra den allmänt tillgänglig när den är klar men vill inte att det ska finna massa ofärdiga versioner som kan ställa den i dålig dager på vift.

Om du hellre vill skriva äventyret i en text som jag lägger in fungerar det bra också.

Jag är mitt uppe i renoverande och flyttande så jag kan inte göra något som kräver ett mer aktivt samarbete just nu.

Dessa alternativ är naturligtvis även öppna för andra som är sugan på att hoppa på.

Vimes

Sillkung
Jag är sjukt sugen på att knacka ihop ett Lorder och Lodisar-soloäventyr nu! Anmäler försiktigt intresse alltså.

Feuflux

omjonasson.se
Jag har ingen brådska (och lite egentid att lägga på sådant här) så jag tror vi kan säga att jag försöker börja skissa lite så hörs vi senare.

Zadrith

Hero
Låter som en plan

Har du några funderingar eller önskemål när det gäller stridssystem för i nuläget har jag inget standardiserat sådant utan man får lösa det som en del av själva äventyret.

Snow

Swashbuckler
Zadrith;n85562 said:
Jag har gjort en textäventyrsapp som jag själv är väldigt nöjd med men jag har samtidigt insett att jag inte är speciellt bra på att skriva själva textäventyret. Är det någon som är sugen på att samarbeta kring ett sådant projekt eller som redan har skrivit ett textäventyr som de kan tänka sig att låta mig appifiera?
Hur spelar man? Är det en mobilapp? Eller en webapp? Eller ett program man laddar ner?

Zadrith

Hero
Själva editorn är ett vanligt windowsprogram som fungerar till av valfri windowsversion som inte är extremt gammal. De xml-filer som skapats är tänkta att användas i en app windows 8 / 10 som designas för att passa innehållet i spelet men det går ju att köra andra varianter också.

Feuflux

omjonasson.se
Zadrith;n87077 said:
Själva editorn är ett vanligt windowsprogram som fungerar till av valfri windowsversion som inte är extremt gammal. De xml-filer som skapats är tänkta att användas i en app windows 8 / 10 som designas för att passa innehållet i spelet men det går ju att köra andra varianter också.
Så om man har windows 7 på sin dator och ingen windows phone så kommer man inte kunna spela? Då får jag det kämpigt. :)

Zadrith;n86918 said:
Har du några funderingar eller önskemål när det gäller stridssystem för i nuläget har jag inget standardiserat sådant utan man får lösa det som en del av själva äventyret.
Nä det har jag nog inte funderat nåt särskilt på. Om man kan ha hitpoints (eller motsvarande) som en variabel i spelet och då lägga in kolla om den underskrider noll (du dör och äventyret är över) när man kommer till en nod så ska väl det räcka långt.

Zadrith

Hero
Editorn går att köra i windows XP och uppåt (kanske tidigare också men det kan jag inte garantera) det färdiga äventyret kan vi göra så att det fungerar på motsvarande också.

Feuflux

omjonasson.se
Låter bra. Om det går att få en demo-version av editorn (kontakta mig via PM, och jag lovar förstås att inte sprida en alfa-version) som jag kan utveckla och testspela på så vore det toppen.