Nekromanti Samhällstjänst...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vilket är egentligen värst? Samhällstjänst i sex månader eller fängelse elva år?

Svaret är inte så självklart som man kan tro...

Samhällstjänst ger väl inte så mycket nya färdigheter då fängelset ger färdigheter, men å andra sidan så blir böterna inte lika höga när man gör samhällstjänst.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

G

Guest

Guest
får se nu... om jag har fattat det rätt så vill du låsa in dig i 11 år istället för ett 1/2 år bara för att du kan lära dig mer färdigheter då? det har inte slagit dig att du lika gärna kan träna utan för fängelset? och utan för fängelset kan du träna lite roliga fördigheter...

Mvh Ezzy

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jaja...jag tänkte mer koboltigt när jag skrev det...

Jag tänkte inte som om det var jag utan för att rp:n skulle bli bättre...

--
Yassilus, the Savior
--

G

Guest

Guest
men dom blir inte bättre... att träna i fängelset är ganska sunkigt... man får inte träna vad man vill så det blir mest att läsa fängelse böker. och det är juh inte direkt kul så det lär inte bli något speciellt hårt tränande... till slut kommer du gå omkring och bara lata dig hela dagarna. ... huum... ganska angenämt när man tänker efter...
om du vill att din rp ska bli bättre så ta och träna i friheten där du kan träna på vad du vill och lite effektivare. :C) och skaffa dig fördelen lättlärd(den där som gör så att du får dubbelt så många förbättrings slag för studier)

Mvh Ezzy

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men om jag måste välja...

--
Yassilus, the Savior
--

smaffy

Hero
men.. du måste ju se sånna händelser ur din rollpersons synvinkel. hon/han kommer ju inte precis vilja sitta i finkan hur länge som hellst.. elva år är ju en 1/8 av livet!

skulle du vilja sitta av elva år i singsong bara för att få lite studietimmar?! jag vill hellre ligga i min säng och.. kolla på teve, och kanske göra lite som jag själv vill. sitter man i finkan så är det alltid nån som tittar på vad man gör osv. det är inte kul. det är det som är hela grejen med frihetsberövande straff! sitter man i finkan kan man inte gå och köpa korv vid gatuköket! frihet är nästan det människor strävar efter mest.. kan man inte gå till grillen och köpa sig en korv är man inte fri. [color:"red"]=oP</font>

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Douggie

Warrior
Är det inte nitlotter bådeock? Inte en sate skulle väl bli glad åt samhällstjänst??

...now I know...

Pendragon

Swashbuckler
DET var en tvärvändning från en av de största fängelseförespråkarna på forumet... vad hände smaffy?
Har du glömt att man kan träna kniv i fängelset? =)

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

Snow

Swashbuckler
Får man fråga vad det är för brott som ger samhällstjänst 1/2 år eller 11 år i fängelse...????
(och där man dessutom får välja)

Snow
Dead, but still walking around

smaffy

Hero
joo! naturligtvis är fängelsevistelserna jättebraiga för rollpersonen, men ingen rollperson vill hamna i fängelset..

förut babblade jag om att man inte skulle vara rädd för att hamna i fängelset, nu babblar jag om att man inte vill hamna i fängelset. det är skillnad.. tycker i alla fall jag.. =oP

Pendragon

Swashbuckler
håklyverier enligt mig, men hur som helst, några enheter på kniv, slagsmål och stridsvana uppväger inte risken att bli våldtagen i duschen... IMHO

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

SKIN69

Warrior
Det är bättre att bli soldat än att bli fängelsekund, då får man sina kära stridsfärdigheter och man slipper risken att bli våldtagen!
Sen kan man ju alltid norpa lite vapen när man muckar om man är på det humöret och har en SL som är sjysst :]

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Pendragon

Swashbuckler
Japp... även hur helt koboldistisk synpunkt är fängelse inte bra...

SKIN69

Warrior
I fängelset tillåter dom mju inte automatvapen!! Det är ju trist ju, låt mig bli soldat, gangster eller solo annars vill inte jag va med!!!
*näste gång spelar jag prostituerad, det är ett som är säkert*

smaffy

Hero
jo. det uppväger visst riskerna..
det är kanske bara fem procents chans att man råkar hamna i duschen. i millitären är det ungefär sjutton procents chans att man hamnar i fängelset och blir av med precis allt man äger och har.. vilket är bäst? i fängelset kan man inte förlora någonting och man får dessutom lära sig massa färdigheter som man vanligtvis inte får lära sig. slagsmål, grisodleri (jupps. specialkunskap), mattematik, knivfajt..

dessutom måste man inte lyckas med några intagningsslag.. man kan vara vilken looser som hellst och ändå vara beskyddare åt nån bankman..

enligt mig uppväger alla färdigheter å så risken att man hamnar i duschen.. dessutom är fängelset den enda yrkesperiod man kan ha fler än tre gånger, vilket är skitbra om man vill ha enheter.. [color:"red"]=oP</font>

min rollperson gick.. universitet - hacker - hacker - fängelse - fängelse (pga. misslyckat flyktförsök).. och jag är helt nöjd med mina fängelsebesök! utan dem hade min rp aldrig lärt sig slagsmål.. han hade varit en liten neo-nörd.. men i stället blev han en ultrahård neo-nörd med knogjärn.. nästan /images/icons/tongue.gif

Pendragon

Swashbuckler
Lyssna på mig... INGET är värt att riskera att nån parkerar bussen i pastejköket! Absolut inget!
Had det hänt en av mina RP hade jag genast börjat slå fram en ny...

Kalla mig homofob, men så är det!

Pendragon

Swashbuckler
japp... prostituerad låter idealiskt om man vill slippa bli våldtagen och lära sig automatvapen! =)

SKIN - Kommandoh***n

Det låter bra eller hur? =)

Blev lite grovt där... kände mig tvungen att censurera lite...

SKIN69

Warrior
På nått sätt tyckte jag att ironin i den första delen av inlägget var rätt uppenbar, men den undgick tydligen vissa smartskallar :]
*Nästa RP ska bli en prostituerad attackflata!*

SKIN69

Warrior
Man börjar undra lite varifrån du fått denna otroliga rektalfobi egentligen.. Hände det nått otrevligt när du låg i lumpen som du vill dela med dig om eller?