Nekromanti Samköpande?

Sodivra

Champion
Längst ner i det här här inlägget så hade jag en liten snutt om att samköpa och dela på frakt/byta en D&D-mini, som blev censurerad. Jag antar att det var för bytandet, är det okej att fråga efter samköpare då? Exempel på det senare.

Förresten, tidigare var väl redaktionens linje att förbjuda köp/sälj innan vi kunde erbjuda ett vettigt alternativ för det själva? Är det så, eller är det bara förbjudet?

Svara snabbt, jag har en rea här som kan hinna leverera innan DanCon. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Samköpande? [edit]

"Jag antar att det var för bytandet, är det okej att fråga efter samköpare då?"

Det räknas på samma sätt som köp/sälj tills vidare. Ta sambeställningar någon annanstans.

"Förresten, tidigare var väl redaktionens linje att förbjuda köp/sälj innan vi kunde erbjuda ett vettigt alternativ för det själva? Är det så, eller är det bara förbjudet?"

Det är inte tillåtet för tillfället och redaktionen har inte tagit ställning till om det ska tillåtas på något sätt i framtiden.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Samköpande? [edit]

Men anledningen till att köp/sälj är förbjudet är väl att redaktionen inte vill ta något ansvar för transaktionerna (något jag hyser den största förståelse för). Samköpande mellan kompisar är ju inte alls samma sak.

/Dimfrost