Nekromanti Samlarglädje

MrG

Swashbuckler
Känner ni igen det där pirret som man får när man plötsligt hittar något man samlar på, på ett oväntat ställe?

I helgen blädrade jag snabbt i dvd-backarna brevid kassan på Coop, och där snubblade jag över en Bogart-film som jag saknade... Har egentligen gett upp att kolla efter flera då det var en fem år sedan senast jag gjorde ett sånt fynd.

Känner ni igen känslan, jag var lite fascinerad över hur glad jag blev av en så enkel sak.

Sanjuro

Warrior
Vilken film var det?

Och ja, jag känner igen känslan: det är en av de åtråvärda vardagstriumferna. Det får en att känna sig som Caesar som återvänder från Gallien när man kliver in genom dörren till lägenheten.

Johan K

Gammal & dryg
Känner ni igen känslan, jag var lite fascinerad över hur glad jag blev av en så enkel sak.
o ja !
Klart att man känner igen den. Det är helt enkelt en jäkligt trevlig känsla.
Denan känsla lyckas iaf jag få varie gång jag lyckas lägga vantarna på valfri raritet a´la rollspel.
Senaste gången man fick denna känsla var nog när jag la vantarna på Svarta Madonnan till Kult

DesertRain

Hero
snacka om, senaste gången det hände var när jag såg Iron Maidens Rising Hell på DvD på Ginza. Den införskaffade jag omedelbart.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag hittade en gång Transformers #1 för 20:- på Tradera. Den var i gott skick - någon nybörjare hade lagt den under serietidningar-svenska istället för (det självklara, där alla letar) leksaker/transformers... Så jag fick den för 20 spänn. Det ska då påpekas att jag vid tillfället bara saknade den och en till (nu är min samling svenska transformerstidningar komplett). Det var en mäktig känsla.