Nekromanti Sammanfatta D&D 4.0

Andy

Vila i frid
Hej, kan någon ge en kort sammanfattning på vilka ändringarna kommer att bli till 4:e upplagan av Dungeons and Dragons. Jag är medveten om att det finns en massa som blir nytt, men vilka delar tycker du är extra coola, bra, dålig, konstiga, top-of-the-art osv.

Jag försöker hinna med alla små hintar och releaser på hemsidan men jag tror att jag missar en hel del.

Så, kort sammanfattning alltså på det du tycker är viktigt.

/ Andy som inte har någon koll men är intresserad som f-n. :gremlaugh:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Urk! det är så mycket att det svårligen låter sig sammanfattas (särskilt som jag ska in i ett möte om tre minuter).

Så jag tar den enkla vägen och förser dig med en länk till EN World's Unofficial D&D 4th Edition Info Page som innehåller i stort sett all info som läckt ut från WotC om D&D4.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det här tycker jag är viktigt (och en av de grejer jag ser allra mest fram emot med D&D4):

Mike Mearls said:
Total time it took to create a level 8 gnoll warlock and level 11 human wizard NPCs, both with templates applied: 40 minutes.

If I had access to physical books and wasn't writing these guys for an adventure (necessitating a lot of extra writing; for a home game I might just note the what page I could find a spell or whatever), I think it would've taken me 20, 25 minutes tops.
Wohoo!