Nekromanti Samorost2

Rising

Vila i frid
Det är inte så nytt, men min chock har inte lagt sig förrän nu. Spelet Samorost är en av de kanske fem bästa sakerna jag sett på nätet, och nu är tvåan ute (och först nu har killen fattat att folk vill betala för hans spel).

Man kan spela första delen av det nya spelet här.

(Genren är peka-och-klicka, för er som inte spelat första delen)

Någon måste göra ett Samorost-rollspel.

Foggmock

Myrmidon
Hmm.. det där har jag redan spelat, iallafall med den första planeten... Men jag kände inte igen aliensarna som kom i Sputniken.

Är det kanske samma planet från gamla spelet fast nytt scenario?

Feuflux

omjonasson.se
Samma "startasteriod", samma hjälte

Jag spelade tvåan tills jag kom ner i kloaken där man hade 3 små rattar och en stor att vrida på. Sen hajjade jag itne hur de skulle ställas in och la ner. Fortsätter kanske nån gång jag har tid eller så.

Ettan har jag klarat minst 3 gånger. Störtcharmigt.

Foggmock

Myrmidon
Re: Samma "startasteriod", samma hjälte

Jag menade den första planeten man fick spela på.

Rattarna: <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> De röda plupparna på rattarna ska alla stå vertikalt, dvs det röda ska vara på den pluppen som är uppåt och på den pluppen som är neråt på alla tre småhjulen. Det stora hjulet tömmer sen rummet. </font></td></tr></table>

G

Guest

Guest
Precis som i första spelet fastnade jag rätt fort för att jag inte kunde klicka på det som skulle klickas på för att det var för litet.

Rising

Vila i frid
Ett bra knep mot "leta efter lilla pluppen"-gåtor av den typen är att använda Tab-knappen och på så vis beta sig igenom allt som går att klicka på i en scen. Det använder jag i tråkiga spel av den här typen när jag fastnar. Det där ryska spelet när man var fast i en tunnelbanestation i helvetet, eller vad det var, till exempel.