Nekromanti Sanaris magiker

Är det sant och har en bra förklaring, är det sant och lite o-genomtänkt eller är det falskt att Sanari har runt 200 000 magiker? Det låter lite väl mycket... Skulle inte i så fall alla kunna börja kongelera filament och sedan typ lägga nån super-ritaual så att dvärgarna utplånas?

Mvh Victor Palm

I'll be back

Krille

Super Moderator
"Är det sant och har en bra förklaring, är det sant och lite o-genomtänkt eller är det falskt att Sanari har runt 200 000 magiker? Det låter lite väl mycket..."

Det är en "sanning med modifikation". Majoriteten av sanari ramlar utanför systemet till at börja med, genom att vara gamla, unga, på tjocken, ointresserade, eller sysslar med annat.

Av den kluns som är kvar så är en stor kluns huvudsakligen assistenter, skrivare och annat i "teknisk tjänst". De sysslar inte med magi direkt, men vet såpass mycket om ämnet att om någon beordrar dem så vet de vad de ska göra.

En stor kluns av de som är kvar är överställda den förra klunsen. De gör samma sak, fast har mer att skälla på.

Först därefter, när man rört sig lite högre upp i hierarkin, så hittar man det som skulle kunna kallas "magiker". Nästa stora kluns är "magikerpåhäng". De jobbar för en magiker med väldigt specifika uppgifter.

Detta gör att det faktiskt inte finns så mycket magiker egentligen. Majoriteten är mest teknisk support.

Dessutom har sanari inget som helst intresse av att utplåna dvärgarna. De har helt andra mål och intressen.

Re: Sanaris magiker [SPOILER]

Som att bygga en eterseglare och sticka med thism?/images/icons/cool.gif

Mvh Victor Palm

I'll be back

litleme

Warrior
änu större spoiler

om du inte är sl läs inte den blå texten

[color:6495ed]om sanari inte kan byga en eterseglare på ett år (vilket i min upfattning är omöjligt) så spelar det ingen roll efter som nästa mörker är inne snart</font color=6495ed>

så det så

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Sanaris planer [L&H SPOILER]

Mörkret kommer inte som förra gången, d.v.s. en portal som öppnades i himlen ur vilken de mörka massorna vällde (rättstavat?) fram, har jag för mig att någon neoGames-nisse (Marco?) sade en gång i tiden.

Jag har för mig att någon annan i samma tråd sa att de har överskridit 'mörkret' med cirka 30 år, och fick svaret att det inte spelade så stor roll eftersom att "mörkret blir långsamt i år" /images/icons/smile.gif.

Så mörkret tar tid på sig... det kommer krypande, när du minst anar det... /images/icons/wink.gif

litleme

Warrior
det bryr sig inte min alcoliserade kiryaalv om

det bryr sig inte min konstant redlöst berusade (eller åtminstonde så ofta han kan) kirya alv om /images/icons/crazy.gif

men endå SPOILER

[color:6495ed]även om inte mörkrets förtrupper kommer förens om 50 år så tror jag inte att sanari hinner bygga en eterseglare .... vad jag har förståt så ska dom försoka få på hela sanaris stamm samt tishms och kiryas stammar så den lär bli skitstor ..... ja menar kazim renk ghor skulle inte end passa som garderob </font color=6495ed>

Re: det bryr sig inte min alcoliserade kiryaalv om

Khazim-Rekn-Ghor skulle visst passa som garderob. Det bor ju typ 100 000 i fästet, väl? Sanari är 200 000 och Thism är typ en miljon. En garderob tar inte upp 1/12 av en lägenhet/hus. Kirya ska inte med /images/icons/sad.gif

Mvh Victor Palm

I'll be back

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Det behöver han inte heller! [L&H SPOILER]

Nä, men då är det väl inte meningen att de ska flyga iväg upp i rymden då /images/icons/wink.gif.

litleme

Warrior
Spoiler ...... igen

ja tror tilloch med att det bor ca 120-130,000 dvärgar i kazim renk ghor

Kirya ska vist med dom är juh alierade med tishm och sanari

sen kan man ju och så se på saken att om alverna nu ska bygga en eterseglare så skulle den nog vara ganska svår att gömma så om dom har otur så kanske dvärgarna tror att dom bygger ny sorts krigs maskin eller något eller så ..

Krille

Super Moderator
Re: Spoiler ...... igen

"Kirya ska vist med dom är juh alierade med tishm och sanari"

Inte så säkert. Att vara allierad innebär inte att man automatiskt får fribiljett.

Se och lär ifrån gurun (Krille). Jag hade rättt och du hade fel/images/icons/laugh.gif

Mvh Victor Palm

I'll be back

Belgarth

Swordsman

vaddå tidigt en morgon alla sanari och thism är på väg till et hemlig ställe en förbipasserande kirya frågar vart dom ska.
-eh. vi kan inte prata just nu vi kanske ses senare, hehe. här får du mitt svärd du kan behöva det*ler* ce ya ...

eller vad?

Krille

Super Moderator

"vaddå tidigt en morgon alla sanari och thism är på väg till et hemlig ställe en förbipasserande kirya frågar vart dom ska.
-eh. vi kan inte prata just nu vi kanske ses senare, hehe. här får du mitt svärd du kan behöva det*ler* ce ya ..."

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte ens att sanari tänker plocka med sig alla sanari och thism. Det är svårt att bygga en mackapär med plats för dryga miljonen folk och det är ännu svårare att skicka meddelande till thism och sanari som är utspridda över hela världen i största hemlighet.

Så jag tror att man tänker bygga en som har plats för ett fåtal urvalda personer. Se det som att man ger det naturliga urvalet en liten hjälp på traven. De mest begåvade (och mest politiskt bekväma) bjuds in och får sticka iväg till en viss plats. Övriga får inte ens reda på något och försöker de komma dit i alla fall så kan det hända otrevligheter.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Genomförbart!

Helt plötsligt är Liljans Råd borta... hmm... kanske inte så genomförbart ändå. Men som jag trodde att det var från början, så var det faktiskt "jaja, vi sticker nu (hela thism och sanari), ha kul där nere... vi ses om några hundra år när ni har hunnit bygga upp allt igen".

Coolt /images/icons/smile.gif.

Fast... hur många utvalda pratar du om, ungefär? 10? 20? 100? 1'000?

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Ganska stora... fartyg. Misstänker att det är ett sånt som finns där nånstans i Momolan-trakten... (har för mig att jag läste något - nåväl, en kompis nämnde det /images/icons/wink.gif - om ett 200 meter långt skepp där, mitt på torra land)

Krille

Super Moderator

"Det luktar Moonraker. ,-)"

Den tanken slog mig också när jag skrev det. Sen slog det mig nåt i den här stilen: "Vafaen, thism och sanari är hobbyfascister - låt dem ha en hobbyfascistisk skurkintrig på gång. Alltid är det någon som kan bygga ett ball äventyr kring det, och då kan väl Moonraker få fungera som modell."