Jag hoppas verkligen inte att du teleporterar dig hela tiden eftersom risken att du åldras ett flertal år varje ggr du slår är överhängande.
Jag själv tycker att ataxatropi är kass. Ataxatropi är onödig om man inte ska väva in den i en annan aspekts besvärjelse. Sedan är ju ataxatropi inget att leka med eftersom man inte kan kontrollerat dissipera filament. Om man vill göra en "bra" magiker bör man vara en nomo eller psykomantiker. Nomotropi gör att man kan vara bättre än vilken annan magiker som helst (avskärma aspekt/images/icons/grin.gif).
Eller, om man hamnar i magikerstrid (vilket inte är en vanlighet, förutom i spelgrupper, då händer det väldigt ofta) kan man alstra psykotropi och ge fienden Ob1t6 smärta och sedan leendes se på när magikern okontrollerat dissiperar sina filament (en magiker tappar koncentrationen om han får ett eller mer i smärta...).
De riktigt kassa magikerna är foto, pyro, ataxa eller termomantikerna eftersom de inte kan göra de häftiga sakerna som en magiker ska kunna ex få muggar att sväva andas under vatten osv.
Jag försöker vara så udda som möjligt i mitt skapande av magiker. Den senaste var en skoto och fotomantiker som studerar möjligheten i att göra en lätt transformering från foto till skototropi eftersom de egentligen är mycket lika varandra. Om jag löser det kan jag sälja mina studier till olika skolor för högstbjudande och så kan de försöka med andra "likheter" ex: termo till kryo.