Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Härskarringen ska bli musical (lorimyu?). Läs och förundras här hos Hindustan Times av alla ställen.
Meri patni Hindustan-se hãi. Eller för att skriva svenska: min hustru är från Indien. Det gäller att hålla sig lite a jour med läget därborta.Men varför läser du Hindustan Times?
Nej, men de gillar chevalereska och jämställda karlar.Är det så att indiska kvinnor generellt diggar svenska rollspelare,
Så nu är alltså du och Åke (ingift) släkt?Jag träffade min fru på ett svenskt universitet för länge sedan. Många år därefter följde Åke (vi var kompisar sedan Lancelot-tiden kring 1990 ) med oss två på en resa till Indien och träffade där en av hustruns kusiner. Konstigare än så är det inte.
Yikes! Tror jag ska debattera lite försiktigare med dig i fortsättningen!Dessutom är vi genom våra äktenskap hedervärda medlemmar av en rajputansk krigarklan (Nordindiens motsvarighet till jizamurajer).
Vad som dessutom gör det svårare är att man som outsider inte har en aning om alla sådana "självklara" konventioner. Ibland känns det som om man steppar i ett minfält och inte ens klarar att hålla takten...Med en indisk tjej måste du dessutom övertyga hennes föräldrar, barska mostrar och gammelfarfar om att du och din släkt är nåt att ha, och svara på en del ingående frågor om anställning, alkoholvanor, stamtavla och finansiella situation. När ni väl är gifta så medför äktenskapet ett antal plikter och skyldigheter gentemot släkten, och era angelägenheter är hela släktens angelägenheter - med en svensk fru är vad ni gör i stort sett none of their business.