Beastslayer
ROTN
Detta scenario är tänkt att vara en one-shot i min kampanj, I Tidens Begynnelse. Vi har redan spelat Skapelsen dä'r vi spelade igenom världens födelse och hur allt liv skapades.
Detta scenario utspelar sig i Solens Tidsålder.
Vill gärna ha feedback på scneariot. Det är rätt löst skrivet då jag ofta spelleder rätt löst och fritt, tycker jag själv åtminstone. Nåväl, här är mina anteckningar.
Själaslukaren
I Ruhr, en bergig kontinent med mycket dalar och fjordar fulla av vilt och ståtlig natur frodas människornas 12 hus.
Bjarnwulf´s hus och Vargas hus är de två starkaste.
En demon (Thallmauk) vaknar upp ur sin sömn och slukar flertalet byar i sin hunger. Hans offers bleka kroppar ligger kvar, deras själar borta, möjligtvis för evigt.
Vargas och Bjarnwulf ger sig av för att dräpa besten. Lyckas de blir det Permias (världen) största hjältedåd ditills.
De möter Noctus (natten) i form av en gammal man iförd en kåpa när de undersöker byn Dirvjik (en av de byar vars innevånare Thallmauk slukat) som berättar för dem om Geileklyft, där alfen Vytautas har magi som kan hjälpa dem dräpa Thallmauk.
För första gången någonsin möter alfer och människor varandra när Vargas och Bjarnwulf finner Geileklyft med hjälp av Noctus som visar dem vägen. (Noctus har baktankar, se Problem 2)
Problem 1: Vytautas vill ej skiljas från de fåtalet grenar av Erd, ett magiskt träd, han hämtat och vars krafter kommer från naturens inre väsen.
Alferna har inte haft några problem med Thallmauk och vill inte blanda sig i människornas affärer.
Med lite övertalning går Vytautas med på att ge dem en gren, nog att skapa två vapen av om de svär att människorna håller sig borta från deras marker samt låter bli Erd. Han vill att de svär på sin heder.
Problem 2: Erd´s magi har en stark påverkan på svagsinta människor och kan Vargas och Bjarnwulf motstå frestelsen att skaffa mer och göra sig fiender med alferna? Noctus försöker elda på en eventuell konflikt om han märker av att en sådan skulle kunna uppstå..
Problem 3: Kan de slutligen dräpa Thallmauk, själaslukaren, eller kommer de förgås av begäret till Erd?
Tankar?
Detta scenario utspelar sig i Solens Tidsålder.
Vill gärna ha feedback på scneariot. Det är rätt löst skrivet då jag ofta spelleder rätt löst och fritt, tycker jag själv åtminstone. Nåväl, här är mina anteckningar.
Själaslukaren
I Ruhr, en bergig kontinent med mycket dalar och fjordar fulla av vilt och ståtlig natur frodas människornas 12 hus.
Bjarnwulf´s hus och Vargas hus är de två starkaste.
En demon (Thallmauk) vaknar upp ur sin sömn och slukar flertalet byar i sin hunger. Hans offers bleka kroppar ligger kvar, deras själar borta, möjligtvis för evigt.
Vargas och Bjarnwulf ger sig av för att dräpa besten. Lyckas de blir det Permias (världen) största hjältedåd ditills.
De möter Noctus (natten) i form av en gammal man iförd en kåpa när de undersöker byn Dirvjik (en av de byar vars innevånare Thallmauk slukat) som berättar för dem om Geileklyft, där alfen Vytautas har magi som kan hjälpa dem dräpa Thallmauk.
För första gången någonsin möter alfer och människor varandra när Vargas och Bjarnwulf finner Geileklyft med hjälp av Noctus som visar dem vägen. (Noctus har baktankar, se Problem 2)
Problem 1: Vytautas vill ej skiljas från de fåtalet grenar av Erd, ett magiskt träd, han hämtat och vars krafter kommer från naturens inre väsen.
Alferna har inte haft några problem med Thallmauk och vill inte blanda sig i människornas affärer.
Med lite övertalning går Vytautas med på att ge dem en gren, nog att skapa två vapen av om de svär att människorna håller sig borta från deras marker samt låter bli Erd. Han vill att de svär på sin heder.
Problem 2: Erd´s magi har en stark påverkan på svagsinta människor och kan Vargas och Bjarnwulf motstå frestelsen att skaffa mer och göra sig fiender med alferna? Noctus försöker elda på en eventuell konflikt om han märker av att en sådan skulle kunna uppstå..
Problem 3: Kan de slutligen dräpa Thallmauk, själaslukaren, eller kommer de förgås av begäret till Erd?
Tankar?