Nekromanti Scenarior

Jimpa

Veteran
Jag skulle tycka det var kul om alla kunde skriva lite roligare scenarier som dem varit med om när dem spelat EON.. T. ex fumlat osv...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
En utdragen strid med 2-3 tiraker i Sunariskogen:

Till sist återstår bara en mycket sårad tirak som slåss mot en farlig krigarmunk från Mûhad. Han är grymt överlägsen och ska just döda tiraken, när hans vandringskamrat bestämmer sig för att hjälpa till lite och skjuta tiraken i huvudet bakifrån.

Han fumlar förstås och träffar munken i huvudet (hjärnan, närmare bestämt), som senare ligger i coma nån vecka och vaknar upp med en silverpung och en "Förlåt - det var inte meningen..."-lapp på bröstet :gremsmirk:.

Okey!

Rollpersonerna är en Alv (mins inte yrket) en alv till (lönnmördare) och en Trhuk (Gladiator) den sist nämnde spelades av mig själv. Detta var våran första spelgrupp i Eon kanske lite konstigt följe men ändå.

Lönnmördaren hade fått i upprag att döda en Baron/Greve och självklart föler dom två vännerna med. De tre kommer fram till den fem meter höga muren och kastar upp änterhaken de kättrar upp en efter en och bryter sig in i köket och förgitrar Baronen/Grevens mat och bevitnar när han dör. Efter detta blir alverna och deras udda vän upptäckta och tvingas fly. De kommer ut på muren och den förste alven hoppa och klarar sig utan några större skador. Den andra alven hoppar och klarar sig galant och sedan kommer thruken... Som har överlevt trollbane (De Fördömdas Sista Hopp) och klarat sig genom vättars tunnlar utan en skräma som har tampats mot fiender utan problem och hoppar ner för muren landar på skallen och buken och får över 200 i trauma och smärta och dör direkt....

Villket jävla öde.

Det var så jag miste min första Rollperson i EON.

Tzam

Warrior
Ok, det var såhär at vi hade fått ett uppdrag, och för att komma till den plats där vi skulle vara var vi tvungna att åka båt... Efter några dragar låg Tzam (Min karaktär som jag då spelade för första gången) och vilade när han hörde några höga rop uppifrån däck... när han kom upp för att kolla vad det var så var det pirater som bordade skäppet. Tzam tog sin Ishani och gick till annfall....

Men han fummlade och tappade sitt vapen mitt i svingen och ni kan ju gissa vart den tog vägen.... ner i plurret!! :gremcrazy:

The_Knight

Veteran
Vår spel grupp bestod av en krigare, alv med lyfali, en rumlare med kort svärd och några till som jag inte kommer ihåg...
men våra rollpersoner var på väg någon stanns och när de passerade igenom en skog blev de anfallna av en björn och all i gruppen gick till anfall och alla utom rumlaren med kortsvärdet blev kortsagt mörbulten men i slutet var det rumlaren som fick in en mastodontisk träff med sitt kortsvärd och satte huvudet på björnen så att den dog.
Efter det var det ingen som bråkade med den lille rumlaren
(jag var alven med lyfali)

Kwarzim

Veteran
E alv magiker tjuv, en tirak jägare och en lönmördare som var utbildad i kaffer-thon. De skulle fara på en "resa" till takalor. Det börjar med att vi måste slås mot en "boa orm", tjuven gick till angrepp och skulle slå ormen men missar ormen lyckas gripa tag i tjuven, Lönmördaren(jag) gick till anfall och skörde av ormens strupe men ormen lyckas med ett motangrepp och bet mig i bröstkorgen så att jag fick 45 i blodförlust, sedan sprang tiraken fram och huggde av ormens huvud. Sen när de skulle hjälpa mig så skulle de bränna igen såret, alven la en besvärjelse på tjuvens svär så att de börja glöda sen när de hade bränt igen såret var jag nästan död!
Efter ytligare några dagar gick tiraken för att leta reda på nåt nör han möte en lite giftorm tiraken siktade mot huvudet och missade 3gånger medans ormen bet han i knäet och i pannan, 4rundan lyckas tiraken med en smäll och ormen svimma. när han kom till bak till lägret vi hade fick an värkan av giftet han fick totalt 90 trauma men överlevde!
Några veckor senare blev de angripna av ett tirak gäng på natten de slog ner tiraken med ett knytnävs slag och tjuven likaså men när de kom till mig(jag hade vaknat) slog de mig 3gånger med tiraksablarnas bred sida i huvudet, ett knytnävs slag i huvudet och tillsist med en binderak hammare för att jag skulle svimma.......

Zaaken

Veteran
Det var jag en Thism alv jägare en annan alv Tzam och en Léaram alv och en magiker människa som var i en skog, i uppdraget regn synd. Då kom vi till en grotta där tog ett troll tag i magikern. Han sa att han skulle ät upp magikern om vi inte fixade något annat. Vi gav oss ut i skogen igen. Där fick vi tag på en kanin. Vi trodde det skulle bli lätt men när vi skulle ta den så gick den till attack mot mig. (Thism jägaren)
Han bet mig i örat och näsan så jag svimmade och sen bet han Tzam i armen så han nästan bröt den. Men då fick léaram alven nog och slog sönder hela ryggraden på ett slag med sin stav.

Lite skäm it för en Thism jägare då.
:gremblush:

Darkside

Veteran
En av mina spelare deltog i en iligal fest där bågskytte tävlingar hölls.
När han skulle skjuta nös han så att pilen igenomborade en hund som stogd 8 m ifrin tavlan. (Har fått mycket skit för det)

Darkside

Veteran
Det finns ett äventyr som heter Regndsynd som e samma.
+ En i min grupp har en Ishani medan han slågs med piraterna!

Tja, nyligen fumlade en med att köra vagn, o vi använder den improviserade regeln om fummel...stannade runt 18 har jag för mig. Han flög in i skogen, slog i ett träd o låg där, flämtandes. Då upptäcker han rövaren med spjutet! :gremlaugh: De klarade sig bra, men den som det gick illa för var en annan som låg avsvimmad i vagnen. Under en tidigare strid blev han skjuten i magen o mår riktigt dåligt. När vagnen kör av välter lasten (beståndes av sprit från Takalorr), krossar honom. Det gjorde riktigt ont...

"Rollpersonerna är en Alv (mins inte yrket) en alv till (lönnmördare) och en Trhuk (Gladiator) den sist nämnde spelades av mig själv. Detta var våran första spelgrupp i Eon kanske lite konstigt följe men ändå."

Nu är jag lite petig här, men alver kan inte vara lönnmördare. Det står i alvboken, om du inte har den, så köp den!

Mvh Victor Palm

I'll be back

Kwarzim

Veteran
"Nu är jag lite petig här, men alver kan inte vara lönnmördare."

öhh... jo det borde dom ju om de kan tomhet, men hur vanligt är det.

Zalpurgius

Veteran
1. En krigare från norr (ej kragg), en munk från väst och en tirakisk vägvisare jagar två bovar.
Längre fram på vägen ser de en medspelare som ligger halvdöd och plundras av 10 talet vättar.
Munken får en sten i huvudet och slocknar. Krigaren lyckas få en vätte på sig. Vätten biter honom och springer därifrån. Krigaren följer efter och ska tackla honom. Men krigaren fummlar och...slår sig ganska ordentligt. Vätten sparkar och slår på krigaren så han inte kommer upp.
När han ska resa sig upp ramlar han, men lyckas få tag i vätten och greppar och låser. MEN vätten ger sig inte, han får in ett perfekt slag mot STY och lyckas slita sig mot krigaren som fummlar.
Sedan biter vätten krigaren igen och springen därifrån.

2. En stor dvärg lyckas få till en ruskig kommentar till en Tirak. Men men, medans dvärgen flabbar kommer en käftsmäll på 48 i skada och 5 tänder flyger iväg. Dessutom slocknar dvärgen...ett tag.

3. Efter ett hårt liv lyckas en alv få prova en serinenai båge (ni vet vad jag menar för båge?), alven lyckas fummla och ramla på bågen och bryta av den. Tja...vad mer behöver sägas.

Zalpurgius

Veteran
*Där kom en pik i baken på dig*
Ne, men jag är inte så säker på att *ingen* är lönnmördare. Finns alltid undantag. Kommer inte ihåg, men tror mig minnas att Krille sa något om det.
Men vem vet..

"öhh... jo det borde dom ju om de kan tomhet, men hur vanligt är det."

Man kanske behöver tomhet ändå, t ex om man ska spana.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Kwarzim

Veteran
Man kanske behöver tomhet ändå, t ex om man ska spana.

mmm... Jag har icke alvboken men varför det, det är väll bara om man inte vill bli avslöjad.

Ja, det säger väl sig själv, man vill ju gärna inte bli upptäckt om man ligger i en buske och spanar på en fiende, eller?

Mvh Victor Palm

I'll be back