Letar ett riktigt bra skräckscenario med gotiskt/1800-talsstuk. Det jag är ute efter är specifikt dimmiga hedar, ett (förfallet) familjegods, gamla släkthemligheter, kusliga spöken/väsen osv. Mer brasvärmeskräck än splatter & monster. Gärna kända troper, men ev med en tvist.Typ Hill House, Kvinnan i svart, Turn of the Screw, Crimson Peak, The Others osv.
System spelar ingen roll, CoC, Chock/Chill, Väsen etc, bara plotten och stämningen finns där. Obs helst 1800-tal eller plot som går att flytta dit. Helst enkvällsscenario. Känner till "Wiiks herrgård", "The Haunting" (Haunted House), Crack'd Crooked Mansion till CoC, men jag är ute efter något mer "viktorianskt" och med feeling från næmnda filmer/böcker.
System spelar ingen roll, CoC, Chock/Chill, Väsen etc, bara plotten och stämningen finns där. Obs helst 1800-tal eller plot som går att flytta dit. Helst enkvällsscenario. Känner till "Wiiks herrgård", "The Haunting" (Haunted House), Crack'd Crooked Mansion till CoC, men jag är ute efter något mer "viktorianskt" och med feeling från næmnda filmer/böcker.
Last edited: