Nekromanti Scenarioskrivarmaraton

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Scenarioskrivarmaraton
Om cirka en månad kör Amok i Danmark ett 3 veckor långt maraton för scenarioskrivande. Tanken är att man under denna tid ska skriva ett fullt spelbart scenario med färdiga karaktärer.

Du hittar den fullständiga norska texten om evenemanget här nedan. Mer information finns även på hemsidan, som är länkad här ovan.

Gå till nyheten/notisen

Munkholt

Veteran
Det danske rollespilsmiljø har gennem de sidste 10-15 år opbygget en stærk tradition omkring at skrive scenarier - der eksperimenteres frit med genre, form og fortælling. Amok er en lejlighed til at give slip, og bare skrive løs - ikke tage det så alvorligt. Og samtidig får man jo mulighed for at dele oplevelsen med andre, og ikke blot sidde ensom på sit lille kammer.

Jeg har også postet info om projektet på norske Hyperions rollespil-portal, og selvfølgelig den danske side, RPGforum. Det kunne være fint at åbne lidt op for mere udveksling af ideer og erfaring mellem broderlandene!

Håber, du har lyst til at kigge forbi, og måske selv kaste dig ud i at skrive et scenarie.

Du kan læse mere om Amok her.

Venlig hilsen,

Thomas Munkholt

Lindenius

Swashbuckler
Wiki?

Är det här något som skulle kunna göras på någon Wiki här i Sverige. Skulle vara ganska ballt att kunna skriva ett äventyr/kampanj tillsammans med typ 20-30 pers. Den stora frågan skulle förstås vara vilket spelsystem man skulle använda... :gremtongue:

//erik. snörvlar fortfarande

Lindenius

Swashbuckler
Försöker ducka

Jag har en wiki och jag har ett spelsystem. Buss på
Det krävs ju förstås att man har spelsystemet. :gremtongue:

Tänkte att det kanske vore bättre att ha någon form av icka-specifierat spelsystem, fast å andra sidan kanske det skulle bli oändligt tråkigt och intetsägande. Grejen är bara att Space Opera kanske är för snävt område.

*inser att han svamlar*

//erik. undrar om han borde skämmas för att han inte har köpt Krilles spel än.

Krille

Super Moderator
Skäms!

"Grejen är bara att Space Opera kanske är för snävt område."

Inte snävare än fantasy.

"undrar om han borde skämmas för att han inte har köpt Krilles spel än."

Jo. Skäms!

neowyn

Swordsman
varför inte västmark?

Varför inte skriva något till västmark?
Det är väll ok Krille?
Det finns ju en gammal version av reglerna i PDF gratis och det finns en wiki...

Jag är gärna med vad det än blir men då måste jag springa iväg och handla och läsa in reglerna och världen först så det får inte bli för snart.